Οι αυστραλιανές αρχές ανακοίνωσαν αυτήν την εβδομάδα την καταδίκη ενός άνδρα από το Σίδνεϊ για απόπειρα εκβιασμού πελατών της Optus χρησιμοποιώντας δεδομένα που διέρρευσαν που είχαν κλαπεί κατά τη διάρκεια παραβίασης δεδομένων τον Σεπτέμβριο του 2022 στον ασύρματο πάροχο.
Το hack του Optus είχε ως αποτέλεσμα την κλοπή προσωπικών πληροφοριών που ανήκαν σε 9,8 εκατομμύρια πελάτες, συμπεριλαμβανομένων ονομάτων, ημερομηνιών γέννησης, φυσικών και email διευθύνσεων και αριθμών τηλεφώνου. Για 2,1 εκατομμύρια πελάτες, οι αριθμοί που σχετίζονται με έγγραφα ταυτότητας παραβιάστηκαν επίσης.
Το περιστατικό αποκαλύφθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου, με τους δράστες να διέρρευσαν τα προσωπικά στοιχεία περίπου 10.000 ατόμων λίγες μέρες αργότερα.
Οι επιτιθέμενοι ζήτησε λύτρα 1 εκατομμυρίου δολαρίων σε κρυπτονομίσματα, απειλώντας να δημοσιοποιήσει περισσότερες από τις κλεμμένες πληροφορίες κάθε μέρα μέχρι να πραγματοποιηθεί μια πληρωμή.
Στις 6 Οκτωβρίου, η Αυστραλιανή Ομοσπονδιακή Αστυνομία ανακοίνωσε τη σύλληψη ενός άνδρα από το Σύδνεϋ που προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα που διέρρευσαν για να εκβιάσουν χρήματα από άτομα που επηρεάστηκαν από την παραβίαση δεδομένων.
Ο άνδρας, τώρα 20 ετών, έστειλε μηνύματα κειμένου σε περισσότερους από 90 πελάτες της Optus, απαιτώντας να μεταφέρουν 2.000 $ AUD (περίπου 1.300 $ USD) σε έναν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα του απατεώνα.
Ο νεαρός ομολόγησε την ενοχή του στις 8 Νοεμβρίου σε δύο «κατηγορίες για χρήση τηλεπικοινωνιακού δικτύου με πρόθεση να διαπράξει σοβαρό αδίκημα […], όπου το σοβαρό αδίκημα είναι ο εκβιασμός», λένε οι αυστραλιανές αρχές.
Το άτομο καταδικάστηκε σε 18μηνη φυλάκιση και 100 ώρες κοινωφελούς εργασίας.