Η Xiaomi αντιμετώπισε κάποια σοβαρά προβλήματα όταν επρόκειτο για τo ηλεκτρικό αυτοκίνητο της, καθώς η εταιρεία είχε προβλήματα με την απόκτηση της άδειας κατασκευής. Η κινεζική κυβέρνηση αύξησε τις απαιτήσεις για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά από μια σειρά από καταρρεύσεις νέων εταιρειών τα τελευταία δύο χρόνια.
Στην Κίνα κάθε εταιρεία που επιθυμεί να ξεκινήσει μια επιχείρηση κατασκευής αυτοκινήτων χρειάζεται μια πολύ συγκεκριμένη άδεια και με την έλευση των EV η άδεια αυτή ήταν αρκετά εύκολο να αποκτηθεί. Έφτασε στο σημείο ότι η Κίνα είχε δεκάδες νέες εταιρείες που έλαβαν οικονομική βοήθεια από την κυβέρνηση μόνο για να καταρρεύσουν και να εξαφανιστούν.
Η Xiaomi παγιδεύτηκε στις νέες μεταρρυθμίσεις, η εταιρεία άργησε να υποβάλει αίτηση για άδεια κατασκευής σύμφωνα με τους παλιούς κανόνες και οι νέοι κανόνες προφανώς προκαλούν σοβαρά προβλήματα. Η Xiaomi δεν είναι μόνη σε αυτόν τον αγώνα και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες EV αντιμετώπισαν την ίδια κατάσταση και βρήκαν δημιουργικές λύσεις.
Η Nio, για παράδειγμα, δεν κατασκευάζει τα δικά της αυτοκίνητα, αλλά έχει συμβόλαιο με την JAC που έχει την άδεια κατασκευής. Η Li Auto ανέλαβε τη Lifang Technology καθαρά επειδή είχε ήδη την άδεια κατασκευής. Η XPeng ανέλαβε την Guangdong Foday το 2020 για τον ίδιο λόγο, αλλά τώρα το δικό της εργοστάσιο στο Guangzhou έχει λάβει την άδεια.
Η Xiaomi αποφάσισε να ακολουθήσει μια παρόμοια προσέγγιση και αντί να περιμένει και να ρισκάρει άλλες καθυστερήσεις, ανέλαβε τον έλεγχο της εκλιπούσας γερμανικής εταιρείας Borgward, η οποία χρεοκόπησε τον Νοέμβριο του περασμένου έτους. Η Borgward εξακολουθεί να είναι πιστοποιημένη για την κατασκευή οχημάτων και μέσω αυτής της εξαγοράς η Xiaomi δεν θα πρέπει να έχει πλέον προβλήματα με την αδειοδότηση.
Ακούγεται σχεδόν αδύνατο μια εταιρεία που αφιέρωσε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της και ήδη κατασκευάζει το εργοστάσιο 300.000 οχημάτων της στο Πεκίνο, να το έκανε χωρίς να έχει πραγματική άδεια κατασκευής. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια εταιρεία όπως η Xiaomi να δυσκολεύεται να αποκτήσει μια τέτοια άδεια.
Η Xiaomi σχεδιάζει το εργοστάσιό της να κατασκευαστεί σε δύο φάσεις – η πρώτη πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2024 με δυναμικότητα παραγωγής 150.000. Η δεύτερη φάση θα προσθέσει άλλες 150.000 έως το 2026.
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τη Xiaomi και ο σχεδιασμός του έχει ήδη διαρρεύσει μαζί με το όνομά του αν και η εταιρεία προσπάθησε πρώτα να το διαψεύσει και μετά να απαιτήσει αποζημίωση από τον προμηθευτή που διέρρευσε τις εικόνες.
Δεν ήταν μια εύκολη αρχή για τη Xiaomi και δείχνει απλώς ότι ακόμη και για έναν γίγαντα σαν αυτόν, με σχεδόν απεριόριστα κεφάλαια, η ίδρυση μιας εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το μηδέν μπορεί να είναι μια πραγματική πρόκληση.