Το Worldwide Developer Conference (WWDC) της Apple πρόκειται να πραγματοποιηθεί στις 7 Ιουνίου, και εκεί αναμένεται να παρουσιάσει το επόμενο κύμα ενημερώσεων για όλες τις μεγάλες πλατφόρμες λογισμικού της.
Ενώ είναι ακόμα λίγες εβδομάδες μακριά, εμφανίζονται αναφορές για το τι ενδέχεται να περιλαμβάνουν οι ενημερώσεις, κάτι που τείνει να συμβαίνει κάθε χρόνο. Σύμφωνα τις πληροφορίες, το iOS 15 πρόκειται να φέρει μια σειρά βελτιώσεων στις ειδοποιήσεις, στην αρχική οθόνη (ειδικά στο iPad) και στις δυνατότητες απορρήτου.
Ίσως η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή είναι στο τμήμα ειδοποιήσεων, με την Apple να σχεδιάζει προφανώς να εφαρμόζει μια πληθώρα λειτουργιών που προσαρμόζουν τις ρυθμίσεις ειδοποιήσεων με βάση την κατάσταση ενός χρήστη. Για παράδειγμα, εάν ο χρήστης οδηγεί, ορισμένες ειδοποιήσεις μπορεί να ρυθμιστούν μόνο σε δόνηση και εάν εργάζονται, θα μπορούσαν να ρυθμιστούν να έχουν ήχο. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν την τρέχουσα κατάστασή τους από το Κέντρο ελέγχου ή στην οθόνη κλειδώματος.
Εκτός από τις ειδοποιήσεις, οι χρήστες μπορούν επίσης να ρυθμίσουν αυτόματες απαντήσεις σε μηνύματα με βάση την κατάστασή τους. Προς το παρόν, υπάρχουν αυτόματες απαντήσεις στο iOS, αλλά μόνο κατά την οδήγηση του χρήστη, αλλά αυτό προφανώς θα είναι προσαρμόσιμο για καθεμία από τις προαναφερθείσες λειτουργίες.
Για χρήστες iPad, μια άλλη αξιοσημείωτη αναβάθμιση θα είναι στην Αρχική οθόνη. Ενώ τα iOS και το iPadOS 14 παρουσίασαν widget, οι χρήστες του iPad μπορούν να τα έχουν μόνο στην αριστερή πλευρά της οθόνης, διαχωρισμένοι από τη λίστα εφαρμογών. Η αναφορά προτείνει ότι με το iPadOS 15, θα είναι δυνατή η τοποθέτηση γραφικών στοιχείων οπουδήποτε στην αρχική οθόνη, συμπληρώνοντας ακόμη και ολόκληρο το πλέγμα εφαρμογών μαζί τους.
Τέλος, ένα άλλο tidbit που αναφέρεται στην αναφορά επικεντρώνεται στο απόρρητο, που είναι ένα νέο μενού όπου οι χρήστες μπορούν να δουν ποιες εφαρμογές συλλέγουν δεδομένα. Η Apple έχει ήδη εφαρμόσει λειτουργίες όπως η Διαφάνεια παρακολούθησης εφαρμογών, η οποία προειδοποιεί τους χρήστες εφαρμογών που ενδέχεται να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με αυτούς χρησιμοποιώντας το αναγνωριστικό διαφήμισης του συστήματος και απαιτεί από τον χρήστη να συναινέσει σε αυτήν τη χρήση. Σε αυτήν την περίπτωση, η λειτουργία έχει σχεδιαστεί για να καταπολεμά τους “ειδικούς ιχνηλάτες” που μπορούν να συλλέγουν δεδομένα όπως ο αριθμός τηλεφώνου και η τοποθεσία του χρήστη.