Αθωώθηκαν υπάλληλοι του Βρετανικού Ταχυδρομείου που είχαν καταδικαστεί για κατάχρησης λόγω σφάλματος λογισμικού

Αθωώθηκαν υπάλληλοι του Βρετανικού Ταχυδρομείου που είχαν καταδικαστεί για κατάχρησης λόγω σφάλματος λογισμικού

Τα τελευταία 20 χρόνια οι υπάλληλοι του Ταχυδρομείου του Ηνωμένου Βασιλείου ασχολούνται με ένα λογισμικό που ονομάζεται Horizon, το οποίο είχε ένα μοιραίο ελάττωμα: σφάλματα που εμφάνιζαν οτι κάποιοι  εργαζόμενοι έκλεψαν δεκάδες χιλιάδες βρετανικές λίρες. Αυτό οδήγησε σε ορισμένους ντόπιους υπαλλήλους να καταδικαστούν για εγκλήματα, ακόμη και να σταλούν στη φυλακή, επειδή το Ταχυδρομείο επέμενε πεισματικά ότι το λογισμικό είναι αξιόπιστο.

Μετά από μάχες για δεκαετίες, 39 άτομα τελικά έχουν ανατρέψει τις πεποιθήσεις τους, μετά από αυτό που φέρεται να είναι η μεγαλύτερη αποτυχία της δικαιοσύνης που έχει δει ποτέ το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο αντίκτυπος σε αυτούς τους υπαλλήλους ήταν τεράστιος: σύμφωνα με το BBC, ορισμένοι έχουν χάσει γάμους ή χρόνο με τα παιδιά τους. Μιλώντας στο BBC, η Janet Skinner είπε ότι απομακρύνθηκε από τα δύο παιδιά της για εννέα μήνες όταν φυλακίστηκε, αφού το λογισμικό έδειξε έλλειμμα 59.000 £. Λέει επίσης ότι έχασε μια προσφορά εργασίας λόγω της ποινικής καταδίκης της. Ο χρόνος που εκείνος και άλλοι σαν κι αυτήν πέρασε στη φυλακή δεν μπορεί να αγοραστεί.

Σύμφωνα με το BBC, μια άλλη γυναίκα, που ορκίστηκε ότι ήταν αθώα, στάλθηκε στη φυλακή για κλοπή ενώ ήταν έγκυος. Ένας άνδρας φέρεται να πέθανε από αυτοκτονία αφού το σύστημα του υπολογιστή έδειξε ότι είχε χάσει σχεδόν 100.000 £. Μέσα σε λίγους μήνες, η αντικαταστάτρια της  αντιμετώπισε επίσης απώλειες λόγω ασυμφωνιών από το λογισμικό.

Το Horizon δημιουργήθηκε από την ιαπωνική εταιρεία Fujitsu και πληροφορίες από αυτό χρησιμοποιήθηκαν για τη δίωξη 736 υπαλλήλων του Ταχυδρομείου μεταξύ 2000 και 2014, μερικοί από τους οποίους κατέληξαν στη φυλακή. Τα σφάλματα στο σύστημα θα μπορούσαν να αναφέρουν ότι οι λογαριασμοί που ήταν υπό τον έλεγχο των εργαζομένων ήταν σύντομοι – το BBC ανέφερε ότι ορισμένοι υπάλληλοι προσπάθησαν ακόμη και να καλύψουν το κενό με τη μετεγκατάσταση των σπιτιών τους ή χρησιμοποιώντας τα δικά τους χρήματα.

Φαίνεται ότι ο εφιάλτης για τους υπαλλήλους μπορεί να τελειώνει. Οι 39 που είχαν ανατρέψει τις αρχικές κατηγορίες τους,  ακολουθούν άλλους έξι που είχαν απαλλαγεί από αδικίες τον Δεκέμβριο. Το Ταχυδρομείο εργάζεται επίσης για την αποζημίωση οικονομικών άλλων υπαλλήλων που πιάστηκαν από το λογισμικό.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος του Ταχυδρομείου δήλωσε ότι το Horizon θα αντικατασταθεί με μια νέα λύση που βασίζεται στο cloud. Στην ίδια ομιλία, είπε ότι το Ταχυδρομείο θα συνεργαστεί με την κυβέρνηση για την αποζημίωση των υπαλλήλων που επηρεάστηκαν από τις ανακρίβειες του Horizon.

Ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Μπόρις Τζόνσον ζύγισε επίσης σήμερα, αποκαλώντας τις αρχικές κατηγορία «μια τρομακτική αδικία».

Μερικοί υπάλληλοι φαίνονται ευχαριστημένοι με απλώς έναν νομισματικό διακανονισμό και τα ονόματά τους εκκαθαρίζονται. Αλλά υπάρχει επίσης τώρα μια ομάδα εκστρατειών που ζητά μια πλήρη δημόσια έρευνα και ορισμένοι από τους ανθρώπους των οποίων τα ονόματα εκκαθαρίστηκαν σήμερα ζήτησαν την ευθύνη των υπευθύνων.

Το BBC ανέφερε ότι το Ταχυδρομείο ισχυρίστηκε ότι τα λάθη δεν θα μπορούσαν να είναι λάθη του συστήματος υπολογιστών – παρόλο που γνώριζε ότι δεν ήταν αλήθεια. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η νομική υπηρεσία του Ταχυδρομείου γνώριζε ότι το λογισμικό θα μπορούσε να παράγει ανακριβή αποτελέσματα, ακόμη και πριν από τη λήψη ορισμένων από τις καταδικαστικές αποφάσεις. Σύμφωνα με το BBC, ένας από τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο Ταχυδρομείο είπε ότι το ταχυδρομείο «δέχτηκε αμέσως την απώλεια ζωής, ελευθερίας και λογικής για πολλούς απλούς ανθρώπους» στην «επιδίωξη της φήμης και του κέρδους».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *