Μια 85χρονη γυναίκα από την Σλοβακία έλαβε ένα τηλεφώνημα vishing από έναν ψεύτικο εγγονός της και σώθηκε από λάθος. Αυτή είναι μια ευρέως διαδεδομένη τηλεφωνική απάτη με στόχο την εξοικονόμηση ηλικιωμένων.
Ο ψεύτικος εγγονός ζήτησε από τη γυναίκα να του δώσει χρήματα. Το θύμα έπρεπε να πάρει τα μετρητά από την τράπεζα και να συναντήσει τον εγγονό της για παράδοση κοντά σε ένα νοσοκομείο.
Η 85χρονη πήρε 21.500 δολάρια από τον τραπεζικό της λογαριασμό και έφτασε στο νοσοκομείο. Εκεί ανακάλυψε ότι το τηλέφωνό της είχε τεθεί κατά λάθος σε λειτουργία πτήσης, χωρίς να μπορεί να καλέσει τον απατεώνα.
Ζήτησε από έναν υπάλληλο της υπηρεσίας ασφαλείας να τη βοηθήσει. Ωστόσο, το άτομο δεν μπόρεσε να αποδεσμεύσει τη λειτουργία στο παλαιότερο κινητό τηλέφωνο. Πρότειναν στην ηλικιωμένη κυρία να τηλεφωνήσει στον εγγονό από το δικό του κινητό .
Ο πραγματικός εγγονός δεν είχε ιδέα για τι μιλούσε η γιαγιά του και γρήγορα κατάλαβαν τι συνέβαινε στην πραγματικότητα. Η γιαγιά οδηγήθηκε πίσω στην τράπεζα όπου – υπό επίβλεψη – κατέθεσε τα χρήματα πίσω στον τραπεζικό της λογαριασμό.
Αυτές οι απάτες vishing – μια τηλεφωνική παραλλαγή του phishing – είναι εξαιρετικά δημοφιλή και επικίνδυνα. Η οικονομική ζημιά είναι συχνά πενταψήφια, μερικές φορές και μεγαλύτερη, με τους ηλικιωμένους να αφαιρούνται από τις οικονομίες ζωής τους μέσα σε λίγες ώρες.
Ίσως πιστεύετε ότι η απάτη είναι εύκολο να αποκαλυφθεί, και αυτό είναι αλήθεια. Μια απλή κλήση πίσω στον πραγματικό συγγενή είναι συνήθως αρκετή. Ωστόσο, στην πραγματικότητα, η παλαιότερη γενιά είναι πιο ευάλωτη και λιγότερο προσεκτική.