Στο I/O 2021, η Google ανακοίνωσε ότι χρησιμοποιεί μια νέα τεχνολογία που ονομάζεται Multitask Unified Model για να βελτιώσει τις δυνατότητες της μηχανής αναζήτησής της. Στη συνέχεια, τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, έδειξε πώς το MUM θα έκανε δυνατή την ταυτόχρονη αναζήτηση εικόνων και κειμένου στο Google Lens. Εκείνη την εποχή, η εταιρεία υποσχέθηκε ότι η πολυαναζήτηση θα ξεκινήσει «τους επόμενους μήνες». Και ενώ δεν χρησιμοποιεί ακόμη το MUM για τη βελτίωση των αναζητήσεων, έχει ξεκινήσει να δοκιμάζει beta την πολυαναζήτηση.
Εφόσον ζείτε στις ΗΠΑ, μπορείτε να δοκιμάσετε τη λειτουργία στην εφαρμογή Google σε Android και iOS. Για να το κάνετε αυτό, πατήστε το εικονίδιο φακού και, στη συνέχεια, σύρετε προς τα επάνω αφού τραβήξετε μια νέα φωτογραφία ή εισαγάγετε μια υπάρχουσα εικόνα από το ρολό της φωτογραφικής μηχανής σας. Στη συνέχεια, πατήστε το εικονίδιο “Προσθήκη στην αναζήτησή σας”.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το πεδίο είτε για να κάνετε ερωτήσεις σχετικά με την εικόνα πριν από εσάς είτε για να κάνετε πιο συγκεκριμένη την αναζήτησή σας. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να τραβήξετε μια φωτογραφία του πίσω ντεραγιέ του ποδηλάτου σας (το εξάρτημα που μετακινεί την αλυσίδα από τη μια ταχύτητα στην άλλη) και στη συνέχεια να αναζητήσετε πώς να το διορθώσετε ή να το ρυθμίσετε μόνοι σας. Συνδυάζοντας κείμενο και εικόνες, η Google προτείνει ότι διευκολύνει την ολοκλήρωση αναζητήσεων, όπου η ολοκλήρωση μόνο με λέξεις μπορεί να είναι δύσκολη. Εξάλλου, ακόμη και οι περισσότεροι περιστασιακοί ποδηλάτες δεν ξέρουν τι είναι ή τι κάνει ο ντεραγιέ.
Όπως αναφέρθηκε ήδη, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία για να βελτιώσετε τις αναζητήσεις σας. Ας πούμε λοιπόν ότι βλέπετε ένα πουκάμισο με ένα σχέδιο που σας αρέσει, αλλά θέλετε να δείτε αν το ίδιο σχέδιο είναι διαθέσιμο σε κάλτσες και άλλα είδη ένδυσης. Θα μπορούσατε να πληκτρολογήσετε “λευκές φλοράλ βικτωριανές κάλτσες” στο Google, αλλά και πάλι αυτό θα εξαρτηθεί από το ότι έχετε το λεξιλόγιο μόδας για να γνωρίζετε τι θέλετε από την Google και ακόμη κι αν περιγράφετε με ακρίβεια αυτό που βλέπετε, η μηχανή αναζήτησης ενδέχεται να μην παράγει χρήσιμα αποτελέσματα. Προς το παρόν, η Google προτείνει ότι η λειτουργία λειτουργεί καλύτερα όταν παρουσιάζονται αναζητήσεις που σχετίζονται με αγορές, όπως αυτή που απεικονίζεται παραπάνω.
«Όλα αυτά γίνονται δυνατά από τις τελευταίες μας εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη, που διευκολύνουν την κατανόηση του κόσμου γύρω σας με πιο φυσικούς και διαισθητικούς τρόπους», δήλωσε η Google. “Εξερευνούμε επίσης τρόπους με τους οποίους αυτή η δυνατότητα μπορεί να βελτιωθεί από το MUM – το τελευταίο μας μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης στην Αναζήτηση – για να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα για όλες τις ερωτήσεις που θα μπορούσατε να φανταστείτε να κάνετε.”