Το πρώτο τρίμηνο τείνει να είναι αργό, αλλά φέτος υπάρχουν πρόσθετοι παράγοντες (ο πόλεμος στην Ουκρανία, νέα lockdown στην Κίνα, παγκόσμιος πληθωρισμός) που οδήγησαν σε 11 % πτώση στις αποστολές smartphone. Οι δύο κορυφαίοι κατασκευαστές, η Samsung και η Apple, κυκλοφόρησαν περιζήτητα τηλέφωνα, τα οποία τους βοήθησαν να επεκτείνουν τα μερίδια αγοράς τους, ενώ οι άλλοι τρεις στο Top 5 έπεσαν λίγο.
Η Samsung είναι και πάλι στην κορυφή με μερίδιο 24%, από 19% το τρίμηνο των διακοπών και 22% το πρώτο τρίμηνο πέρυσι. Ως συνήθως, η κυκλοφορία των iPhone κοντά στο τέλος του έτους προκάλεσε άνοδο της Apple στο 4ο τρίμηνο, αλλά η Samsung ανέκτησε την πρώτη θέση με ισχυρές πωλήσεις των ναυαρχίδων Galaxy S22 και σταθερή ζήτηση για τη σειρά Galaxy A.
Η Apple τα πάει πολύ καλά επίσης. Παρά τις αναφορές για μειωμένη παραγωγή, το iPhone SE τρίτης γενιάς είναι «σημαντικός οδηγός όγκου μεσαίας κατηγορίας για την Apple», γράφουν οι αναλυτές της Canalys. Οι πάροχοι απαιτούν να πουλήσουν τηλέφωνα 5G και το SE (2022) είναι το φθηνότερο iPhone 5G. Η σειρά iPhone 13 συνεχίζει επίσης να είναι ισχυρός πωλητής.
Πωλητής | τρίμηνο 2021 Μερίδιο αγοράς | 1ο τρίμηνο 2022 |
Samsung | 22% | 24% |
Apple | 15% | 18% |
Xiaomi | 14% | 13% |
OPPO | 11% | 10% |
vivo | 10% | 8% |
Άλλα | 28% | 27% |
Η Xiaomi διατηρείται στην τρίτη θέση με μερίδιο αγοράς 13%, ποσοστιαία μονάδα χαμηλότερη από πέρυσι. Η σχετικά δυνατή απόδοση πιστώνεται στη δημοφιλή σειρά Redmi Note.
Οι αριθμοί Oppo περιλαμβάνουν τηλέφωνα OnePlus και βρίσκονται στο 10% (από 11% πριν από ένα χρόνο). Αυτό είναι μια ποσοστιαία μονάδα υψηλότερο από το τέταρτο τρίμηνο, αλλά η εταιρεία εξακολουθεί να ακολουθεί την Xiaomi παγκοσμίως. Η αδελφή εταιρεία vivo παραμένει στο 8%, παρόλο που ήταν στο 10% το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Η έκθεση Canalys ολοκληρώνει με ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για το εγγύς μέλλον: «Τα καλά νέα είναι ότι οι οδυνηρές ελλείψεις εξαρτημάτων ενδέχεται να βελτιωθούν νωρίτερα από το αναμενόμενο, κάτι που σίγουρα θα βοηθήσει στην ανακούφιση από τις πιέσεις κόστους».