Εκατοντάδες Ινδοί ταξιδιώτες παγιδεύτηκαν στα αεροπλάνα τους αφού η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους SpiceJet ακύρωσε ή καθυστέρησε πτήσεις λόγω «απόπειρας επίθεσης ransomware», είπε η εταιρεία.
Πολλοί θυμωμένοι επιβάτες, ορισμένοι από τους οποίους έμειναν να περιμένουν μέσα στα αεροπλάνα τους έως και πέντε ώρες νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, παραπονέθηκαν για έλλειψη επικοινωνίας από τον οικονομικό αερομεταφορέα.
«Ορισμένα συστήματα SpiceJet αντιμετώπισαν απόπειρα επίθεσης ransomware χθες το βράδυ που επηρέασε τις πτήσεις μας», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία την Τετάρτη στο Twitter.
Η εταιρεία πρόσθεσε ότι «σε μεγάλο βαθμό περιόρισε και είχε διορθώσει την κατάσταση», αλλά οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις ανάγκασαν ορισμένες πτήσεις προς αεροδρόμια με νυχτερινές απαγορεύσεις κυκλοφορίας να ακυρωθούν.
Αξιωματούχος της αεροπορικής εταιρείας την Πέμπτη δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι οι πτήσεις επανήλθαν σε κανονικές συνθήκες, χωρίς να μοιράζονται λεπτομέρειες για οποιαδήποτε έρευνα για το συμβάν.
Ο Mudit Shejwar, ένας επιβάτης της SpiceJet που είχε κολλήσει σε ένα αεροπλάνο την Τετάρτη, είπε ότι η μόνη επικοινωνία που έλαβε η πτήση του ήταν “κάποιος διακομιστής εκτός λειτουργίας και (ένα) πρόβλημα με τη γραφειοκρατία για καύσιμα”.
«Τι γίνεται με τις απώλειες που θα υποστούμε λόγω της καθυστέρησης;» ανάρτησε στο Twitter, προσθέτοντας ότι η πτήση του τελικά απογειώθηκε μετά από πέντε ώρες αναμονής.
Οι επιθέσεις ransomware συμβαίνουν όταν οι χάκερ αναλαμβάνουν τον έλεγχο ενός συστήματος υπολογιστή κρυπτογραφώντας όλα τα δεδομένα του μέχρι να πληρωθούν τα λύτρα.
Έχουν γίνει ολοένα και πιο κοινά καθώς οι περισσότερες επίσημες και εμπορικές επιχειρήσεις διεξάγονται στο διαδίκτυο.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρόσφεραν πέρυσι ανταμοιβή 10 εκατομμυρίων δολαρίων για βοήθεια στον εντοπισμό των ηγετών της συμμορίας «DarkSide», μια ομάδα που η Ουάσιγκτον κατηγόρησε για μια πειρατεία που έκλεισε έναν από τους μεγαλύτερους αγωγούς πετρελαίου της χώρας.