Μερικές από τις αγαπημένες σας εφαρμογές μπορεί να μοιράζονται ευαίσθητες πληροφορίες όπως τοποθεσία, φυλή ή ακόμα και σεξουαλικό προσανατολισμό με τρίτους.
Πάνω από τις μισές εφαρμογές μοιράζονται τα δεδομένα σας με ένα τρίτο μέρος, δήλωσε η Incogni που ανήκει στο Surfshark μετά την ανάλυση των πρακτικών απορρήτου και ασφάλειας των κορυφαίων 1.000 πληρωμένων και μη εφαρμογών που είναι διαθέσιμες στο Google Play Store.
Οι εφαρμογές της Meta γνωρίζουν σχεδόν τα πάντα για εσάς, συλλέγοντας 36 από τα 37 σημεία δεδομένων. Ωστόσο, κατά τη δική τους παραδοχή, μοιράζονται μόνο τέσσερα σημεία δεδομένων.
Σύμφωνα με την ανάλυση, οι δωρεάν εφαρμογές μοιράζονται, κατά μέσο όρο, επτά φορές περισσότερα σημεία δεδομένων από τις εφαρμογές επί πληρωμή.
«Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι οι δωρεάν εφαρμογές κατεβαίνουν 400 φορές πιο συχνά από τις εφαρμογές επί πληρωμή κατά μέσο όρο. Συνολικά, αυτά τα δεδομένα φαίνεται να επιβεβαιώνουν την κοινή πεποίθηση ότι οι δωρεάν εφαρμογές δεν είναι δωρεάν: πληρώνετε με τα δεδομένα σας», είπε ο Incogni.
Το χειρότερο όσον αφορά την κοινή χρήση δεδομένων είναι οι εφαρμογές από την κατηγορία αγορών – κατά μέσο όρο, αυτές οι εφαρμογές μοιράζονται 5,72 σημεία δεδομένων.
Συνήθως, οι εφαρμογές μοιράζονται δεδομένα σχετικά με τις αλληλεπιδράσεις εφαρμογών, τα αρχεία καταγραφής σφαλμάτων και τα διαγνωστικά. Ωστόσο, σύμφωνα με την Incogni, ένας σημαντικός αριθμός εφαρμογών μοιράζεται προσωπικά αναγνωρίσιμες πληροφορίες, όπως ονόματα, email και διευθύνσεις σπιτιού.
“Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι πολλές εφαρμογές μοιράζονται το ιστορικό τοποθεσίας σας: το 13,4% των εφαρμογών μοιράζεται την κατά προσέγγιση τοποθεσία σας ενώ το 3,85% μοιράζεται την ακριβή τοποθεσία σας”, είπε ο Incogni.
Επιπλέον, ορισμένες εφαρμογές μοιράζονται ακόμη και φωτογραφίες, βίντεο, αρχεία, προσωπικά μηνύματα, φυλή, θρησκευτικές πεποιθήσεις και σεξουαλικό προσανατολισμό με τρίτους.
«Οι χειρότεροι παραβάτες στην κοινή χρήση αυτού του είδους ευαίσθητων πληροφοριών είναι το Cast για Chromecast & TV Cast με 18 σημεία δεδομένων, ακολουθούμενο από το Door Dash – Dasher με 9 και το Booking.com: Ξενοδοχεία και άλλα με 8 σημεία δεδομένων», κατέληξε ο Incogni.
Δέκα εφαρμογές που μοιράζονται τις πιο εμπιστευτικές πληροφορίες με τρίτα μέρη
Όχι μόνο οι εφαρμογές πωλούν τα δεδομένα σας σε τρίτα μέρη, όπως εταιρείες μάρκετινγκ και μεσίτες δεδομένων, αλλά οι μισές από αυτές τις εφαρμογές ενδέχεται να μην κρυπτογραφούν τα δεδομένα σας κατά τη μεταφορά, καθιστώντας τις εξαιρετικά ευάλωτες σε εισβολείς εάν οι επικοινωνίες υποκλαπούν.
«Οι κίνδυνοι που ενέχει η διάδοση των προσωπικών σας πληροφοριών μπορεί να είναι αρκετά σοβαροί. Η κοινή χρήση δεδομένων εκθέτει τους χρήστες σε κινδύνους όπως παραβιάσεις δεδομένων, κλοπή ταυτότητας, καταδίωξη και διαδικτυακή παρενόχληση. Πολλοί χρήστες του Διαδικτύου μπορούν επίσης να βρεθούν θύματα ψηφιακής κόκκινης γραμμής, ένα φαινόμενο που μοιάζει με το προφίλ και τις διακρίσεις στον πραγματικό κόσμο», δήλωσε Incogni .