Η παγκόσμια αγορά έξυπνων ρολογιών, η οποία είχε δείξει σταθερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, παρουσίασε πτώση το πρώτο τρίμηνο του 2023. Σύμφωνα με την Global Smartwatch Model Tracker της Counterpoint Research, οι αποστολές smartwatch μειώθηκαν κατά 1,5% από έτος σε έτος το 1ο τρίμηνο του 2023. Η πτώση των αποστολών μπορεί να αποδοθεί στη μειωμένη ζήτηση από σημαντικούς παίκτες όπως η Apple και η Samsung.
Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στη μείωση των αποστολών smartwatch είναι η Apple, ο κορυφαίος παίκτης στην αγορά smartwatch. Η εταιρεία σημείωσε αξιοσημείωτη πτώση 20% στις αποστολές smartwatch κατά το 1ο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Αυτή η πτώση είχε ως αποτέλεσμα οι αποστολές της Apple να πέσουν κάτω από τα 10 εκατομμύρια μονάδες για πρώτη φορά σε τρία χρόνια. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της Apple μειώθηκε από 32% σε 26%. Η μειωμένη ζήτηση για ρολόγια Apple μπορεί να είναιαποδίδεται στην παγκόσμια οικονομίαντοκρίση.
Ένας άλλος σημαντικός παίκτης στην αγορά έξυπνων ρολογιών, η Samsung, αντιμετώπισε μικτές επιδόσεις κατά το 1ο τρίμηνο του 2023. Ενώ η εταιρεία σημείωσε αύξηση 15% στις αποστολές στη Βόρεια Αμερική, έχασε έδαφος σε άλλες περιοχές.
Οι παγκόσμιες αποστολές της Samsung παρουσίασαν πτώση 15% σε ετήσια βάση και πτώση 21% σε τρίμηνο. Αυτή η πτώση οδήγησε σε μείωση 1% του μεριδίου αγοράς της Samsung, από 10% σε 9%.
Η μείωση των παγκόσμιων αποστολών smartwatch κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 μπορεί να αποδοθεί κυρίως στις επικρατούσες παγκόσμιες οικονομικές πιέσεις. Οι οικονομικές αβεβαιότητες και το μειωμένο κλίμα των καταναλωτών επηρέασαν τις αγοραστικές αποφάσεις των αγοραστών, με αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης για έξυπνα ρολόγια.
Επίσης, μια ινδική επωνυμία, η Fire-Boltt, έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου στην παγκόσμια αγορά έξυπνων ρολογιών, αναδεικνύοντας ως ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής ρολογιών παγκοσμίως. Η εταιρεία σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη 57% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.