Οι χρήστες του Firefox δήλωσαν χθες ότι κατά την περιήγηση σε ιστότοπους, μια διαφήμιση πλήρους οθόνης για την υπηρεσία VPN της Mozilla που κυκλοφόρησε πριν από δύο χρόνια θα εμφανιζόταν τυχαία. Αυτή η διαφήμιση θα απενεργοποίησε ουσιαστικά το κλικ οπουδήποτε αλλού στο παράθυρο ή τη σελίδα μέχρι να απορριφθεί ή να αλληλεπιδράσει μαζί της.
Αυτό οδήγησε τους χρήστες του Firefox να αποχωρήσουν κατευθείαν στο Bugzilla για τη δημιουργία αναφορών, ωστόσο, αυτές έκλεισαν με ετικέτες που επιβεβαίωσαν ότι η συμπεριφορά λειτουργούσε όπως έπρεπε και εφαρμόστηκαν σκόπιμα από τη Mozilla στο πρόγραμμα περιήγησης. Ωστόσο, η Mozilla έχει επιβεβαιώσει από τότε ότι οι διαφημίσεις έχουν απενεργοποιηθεί από το πρόγραμμα περιήγησης και αυτό μπορεί να βρεθεί όταν ψάχνετε στο μενού about:config κάτω από τη σημαία browser.vpn_promo.enabled.
Άλλοι χρήστες, όχι μόνο στο Reddit, αλλά και στο φόρουμ υποστήριξης της Mozilla τόνισαν ότι τα αναδυόμενα παράθυρα θα μπορούσαν να αποτραπούν από την εμφάνιση με τη χρήση ορισμένων επεκτάσεων αποκλεισμού διαφημίσεων, αλλά δεν το εμπόδισαν όλες επειδή αναζητούν διαφημίσεις εντός σελίδων αντί να παρουσιάζονται από το ίδιο το λογισμικό.
Η Mozilla αρχικά απάντησε στα παράπονα των καταναλωτών με την ακόλουθη δήλωση:
“Σας ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε με την ανησυχία σας. Ο Firefox έχει δεσμευτεί να δημιουργήσει μια διαδικτυακή εμπειρία που βάζει τους ανθρώπους πρώτους, ως εκ τούτου, γρήγορα σταματήσαμε να προβάλλουμε τη διαφημιστική εμπειρία και εξετάζουμε εσωτερικά.”
Μετά από αυτό, η Mozilla έχει επικοινωνήσει περαιτέρω, δηλώνοντας τα εξής σχετικά με την απόφασή της να επαναφέρει την αλλαγή, αλλά χωρίς να αρνείται ότι μπορεί να εφαρμοστεί ξανά σε διαφορετική μορφή στο μέλλον.
“Εργαζόμαστε συνεχώς για να κατανοήσουμε τους καλύτερους τρόπους επικοινωνίας με άτομα που χρησιμοποιούν τον Firefox. Τελικά, πετύχαμε το ακριβώς αντίθετο από αυτό που θέλαμε σε αυτό το πείραμα και επαναφέραμε γρήγορα την εμπειρία. Ζητούμε συγγνώμη για οποιαδήποτε σύγχυση ή ανησυχία.”
Δεδομένου ότι η Mozilla προβάλλει συνεχώς τον εαυτό της ως μια εταιρεία «επικεντρωμένη στους χρήστες», υποστηρίζοντας ότι ενδιαφέρεται για το απόρρητο και την ασφάλεια, φαίνεται περίεργο ότι θα άρχιζε να εφαρμόζει διαφημίσεις όπως αυτή στο πρόγραμμα περιήγησης, αλλά το προϊόν είναι μια σημαντική ροή εσόδων για η μη κερδοσκοπική εταιρεία.