Η Microsoft αντιμετώπισε πολλά προβλήματα λειτουργίας στην πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου. Οι διακοπές λειτουργίας εμφανίστηκαν σε όλες σχεδόν τις υπηρεσίες της . Μερικές απο αυτές ήταν του Azure, του Outlook και του Teams. Η εταιρεία αποκάλυψε τώρα ότι πίσω από την παγκόσμια διακοπή βρισκόταν μια κυβερνοεπίθεση.
Η επίθεση στις αρχές Ιουνίου προκάλεσε αναστάτωση στις υπηρεσίες της και χρειάστηκε σχεδόν 15 ώρες για να επανέλθει μια ομαλότητα. Η Microsoft εντόπισε μια αύξηση της επισκεψιμότητας σε ορισμένες από τις υπηρεσίες της και ξεκίνησε έρευνα για την επίθεση DDoS (Distributed Denial-of-Service).
Η Microsoft σημείωσε περαιτέρω ότι οι παράγοντες απειλών χρησιμοποίησαν πολλαπλούς εικονικούς ιδιωτικούς διακομιστές (VPS), διακομιστές μεσολάβησης καθώς και εργαλεία DDoS για να εκτελέσουν την επίθεση. Ενώ η επίθεση ήταν πολύπλοκη, η Microsoft επιβεβαίωσε ότι τα δεδομένα πελατών δεν είχαν πρόσβαση ούτε παραβιάστηκαν.
Αυτή η πρόσφατη δραστηριότητα DDoS στόχευε το επίπεδο 7 και όχι το επίπεδο 3 ή 4. Η Microsoft σκληρύνει τις προστασίες του επιπέδου 7, συμπεριλαμβανομένου του συντονισμού του τείχους προστασίας εφαρμογών Web (WAF) του Azure για την καλύτερη προστασία των πελατών από τις επιπτώσεις παρόμοιων επιθέσεων DDoS.