O πρόεδρος Μπάιντεν θέλει το ήμισυ των νέων οχημάτων να είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2030

O πρόεδρος Μπάιντεν θέλει το ήμισυ των νέων οχημάτων να είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2030

Ο Μπάιντεν ρίχνει πάνω του το βάρος του στα  electric αυτοκίνητα.Ο Μπάιντεν υπογράφει ένα εκτελεστικό διάταγμα που θέτει ως στόχο τα μισά από όλα τα νέα οχήματα που πωλούνται το 2030 να έχουν κάποια μορφή οδήγησης μηδενικών εκπομπών ρύπων, είτε πρόκειται για ένα καθαρό EV, plug-in υβριδικό όχημα  ή κυψελών καυσίμου υδρογόνου όχημα. Η κίνηση έχει ως στόχο όχι μόνο να προωθήσει τις καθαρές μεταφορές και να περιορίσει την κλιματική αλλαγή, αλλά να βοηθήσει τις ΗΠΑ να «ξεπεράσουν» μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που στρέφεται γρήγορα προς ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Σε συγχρονισμό με την παραγγελία, η EPA και η NHTSA θα παρουσιάσουν τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύουν να αναιρέσουν τις ανατροπές της κυβέρνησης Trump όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων και τα πρότυπα απόδοσης καυσίμου. Τα δύο πρακτορεία θα συνεργαστούν χρησιμοποιώντας πρότυπα βασισμένα στη “δυναμική” από τη συμφωνία μεταξύ Καλιφόρνιας και αυτοκινητοβιομηχανιών BMW, Ford, Honda, Volvo και VW. Οι προτεινόμενοι κανόνες της EPA θα ισχύσουν το έτος μοντέλου 2023, ενώ οι NHTSA θα φτάσουν το έτος μοντέλου 2024. Η ομάδα θα έχει τα πρότυπα πλέγμα μέχρι το έτος μοντέλου 2026.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει συγκεντρώσει την υποστήριξη από εγχώριες μάρκες για την προσπάθεια. Ford, GM και Stellantis έχουν δηλώσει ότι «από κοινού φιλοδοξία» για την επίτευξη του στόχου το 2030 και με άλλο τρόπο στηρίζουν τις πολιτικές ηλεκτροκίνησης των οχημάτων Μπάιντεν.

Είναι σημαντικός στόχος. Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν περίπου το 2 % των πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ τα τελευταία τρία χρόνια, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας και την Pew Research. Ενώ η πανδημία μπορεί να έπαιξε ρόλο στον περιορισμό των πωλήσεων του 2020, η επίτευξη του στόχου για το 2030 θα άλλαζε ριζικά την αγορά αυτοκινήτων των ΗΠΑ, για να μην αναφέρουμε την υποδομή φόρτισης που απαιτείται για την υποστήριξή της.

Ωστόσο, μπορεί να σέρνεται πίσω από ορισμένες πολιτείες, για να μην αναφέρουμε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Καλιφόρνια και η Μασαχουσέτη θα απαγορεύσουν όλες τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με βάση το φυσικό αέριο έως το 2035. Η GM σχεδιάζει επίσης να πουλήσει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα έως εκείνο το έτος, ενώ η Ford θα γίνει εντελώς ηλεκτρική στην Ευρώπη έως το 2030. Μάρκες όπως η Volvo και η Fiat  Stellantis   έχουν επίσης δεσμευτεί να πλήρη μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Όσο φιλόδοξο και αν είναι το σχέδιο Μπάιντεν, θα μπορούσε να φαίνεται σχετικά μετριοπαθές από ορισμένες απόψεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *