Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ αρνείται ότι το Facebook αποδίδει κέρδος σε βάρος της  ασφάλειας των χρηστών

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ αρνείται ότι το Facebook αποδίδει κέρδος σε βάρος της ασφάλειας των χρηστών

Ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ δεν κατέθεσε στις σημερινές φήμες, αλλά δημοσίευσε μια μακροσκελή απάντηση στις κατηγορίες που δέχθηκαν στην εταιρεία. Είπε ότι οι ισχυρισμοί της Frances Haugen δεν έχουν νόημα και ότι ζωγραφίζουν μια “ψευδή εικόνα” του κοινωνικού δικτύου. “Στο επίκεντρο αυτών των κατηγοριών είναι αυτή η ιδέα ότι δίνουμε προτεραιότητα στο κέρδος παρά στην ασφάλεια και την ευημερία. Αυτό δεν είναι αλήθεια”, έγραψε στην ανάρτησή του. Ο επικεφαλής του Facebook παρέθεσε την ενημέρωση για το Meaningful Social Interactions (MSI) στο News Feed, η οποία σχεδιάστηκε για να εμφανίζει λιγότερα viral βίντεο και περισσότερο περιεχόμενο από φίλους και συγγενείς. 

Είπε ότι η εταιρεία πέρασε  την αλλαγή γνωρίζοντας ότι θα έκανε τους ανθρώπους να περνούν λιγότερο χρόνο στον ιστότοπο, επειδή η έρευνα έδειξε ότι ήταν το σωστό για την ευημερία των ανθρώπων. Στην κατάθεση της Haugen, ζωγράφισε το MSI με λιγότερο κολακευτικό φως. Είπε ότι ο Ζούκερμπεργκ επέλεξε να εφαρμόσει “μετρήσεις που ορίζονται από το Facebook” όπως το MSI “για αλλαγές που θα μείωναν σημαντικά την παραπληροφόρηση και άλλο υποκινητικό περιεχόμενο”. Ο πληροφοριοδότης είπε ότι στον Διευθύνοντα Σύμβουλο παρουσιάστηκαν λύσεις για να γίνει το Facebook «λιγότερο ιογενές, λιγότερο σπασμωδικό», αλλά αποφάσισε να μην τις χρησιμοποιήσει επειδή είχαν αρνητικό αντίκτυπο στη μέτρηση MSI. 

Στην καταγγελία της SEC που κατέθεσε, η Haugen ισχυρίστηκε ότι το Facebook επέτρεπε «απεχθές» και «διχαστικό» περιεχόμενο, επειδή είναι «ευκολότερο να εμπνεύσει κανείς τον θυμό από ό, τι σε άλλα συναισθήματα». Ο Ζούκερμπεργκ το ανέφερε επίσης στην ανάρτησή του, χαρακτηρίζοντάς το «βαθιά παράλογο». Το Facebook κερδίζει χρήματα από διαφημίσεις, είπε, και οι διαφημιστές προφανώς λένε στην εταιρεία ότι δεν θέλουν τις διαφημίσεις τους δίπλα σε επιβλαβές ή θυμωμένο περιεχόμενο. 

Επιπλέον, ο Ζούκερμπεργκ είπε ότι η έρευνα για το πώς το Instagram επηρεάζει τους νέους δεν χαρακτηρίστηκε σωστά. Δεν το ανέφερε ρητά, αλλά η Wall Street Journal δημοσίευσε ένα άρθρο στα μέσα Σεπτεμβρίου σχετικά με το ότι γνωρίζει ότι το Instagram είναι τοξικό για τα κορίτσια εφήβων με βάση εσωτερικά έγγραφα που περιγράφουν λεπτομερώς την έρευνα του Facebook. Το κοινωνικό δίκτυο τελικά δημοσίευσε μερικά έγγραφα από αυτήν την έρευνα, αλλά ο Haugen έδωσε στο Κογκρέσο άλλα τέσσερα. Ο Ζούκερμπεργκ υπερασπίστηκε την πλατφόρμα, γράφοντας ότι πολλοί έφηβοι από τους οποίους άκουσε η εταιρεία «πιστεύουν ότι η χρήση του Instagram τους βοηθά όταν αντιμετωπίζουν τις δύσκολες στιγμές και τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν πάντα οι έφηβοι».

Η Haugen, η οποία προσχώρησε στο Facebook το 2019, εργάστηκε σε θέματα δημοκρατίας και παραπληροφόρησης όταν ήταν στην εταιρεία. Έφερε «δεκάδες χιλιάδες» σελίδες εσωτερικών εγγράφων στο Facebook στον ιδρυτή της Whistleblower Aid John Tye, εκτός από την υποβολή καταγγελίας πληροφοριοδότη στην SEC. Υπήρξαν πολλές αναφορές που κυκλοφόρησαν με βάση αυτά τα έγγραφα, συμπεριλαμβανομένης της ύπαρξης ενός VIP προγράμματος που επέτρεψε στους χρήστες υψηλού προφίλ να παραβιάσουν τους κανόνες του Facebook. Ο Haugen κατηγόρησε επίσης το Facebook ότι συνέβαλε στην παραπληροφόρηση των εκλογών και τις ταραχές του Καπιτωλίου στις 6 Ιανουαρίου στις ΗΠΑ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *