Με την κυκλοφορία του νέου DirectX 12 API, υπάρχει επιτέλους η ευκαιρία για τους προγραμματιστές των Windows 11 να δοκιμάσουν τις δυνατότητες του DirectX 12 για επεξεργασία/κωδικοποίηση βίντεο.
Ως μέρος του DirectX 12, η Microsoft εργάζεται σε ένα νέο API κωδικοποίησης βίντεο για εφαρμογές Windows 11. Το API, το οποίο είναι τώρα διαθέσιμο σε προεπισκόπηση για προγραμματιστές των Windows, θα μπορούσε να επιταχύνει σημαντικά την κωδικοποίηση βίντεο και να επιτρέψει σε εφαρμογές τρίτων όπως η Adobe να ταιριάζουν με τα σύγχρονα πρότυπα του DirectX 12.
Στο αρχείο καταγραφής αλλαγών, η Microsoft επιβεβαίωσε τα νέα DirectX 12 API, τα οποία είναι εγγενή στα Windows 11, θα παρέχει επιτάχυνση GPU για πολλές εφαρμογές βίντεο που χρησιμοποιούν αποκωδικοποίηση βίντεο, επεξεργασία βίντεο και εκτίμηση κίνησης. Μόλις εφαρμοστούν, οι εφαρμογές τρίτων θα μπορούν να εκτελούν κωδικοποίηση βίντεο χρησιμοποιώντας μηχανές βίντεο με επιτάχυνση GPU.
“Περιέχει υποστήριξη για D3D12 Video Encode και υποστήριξη προεπισκόπησης για D3D12 Enhanced Barriers. Καθώς πρόκειται για έκδοση SDK προεπισκόπησης, η λειτουργία προγραμματιστή πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για τη χρήση της», δήλωσε η Microsoft στο αρχείο καταγραφής αλλαγών της ενημέρωσης προεπισκόπησης DirectX 12.
Το πλαίσιο του νέου API είναι λίγο περίπλοκο, αλλά η τεκμηρίωση της Microsoft υποδηλώνει ότι οι αρχές και το στυλ, τα πλαίσια αναφοράς του DirectX 12 θα διαχειρίζονται και θα παρακολουθούνται πλήρως από το API. Αυτό θα επέτρεπε στις εφαρμογές των Windows 11 να έχουν τον πλήρη έλεγχο του μεγέθους DPB.
Το API θα χρησιμοποιεί την ακατέργαστη ισχύ των GPU και η Microsoft λέει ότι οι εργασίες επεξεργασίας βίντεο των Windows 11 θα είναι πιο αποτελεσματικές και ταχύτερες από τα Windows 10.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το API επιτρέπει τη βελτιωμένη κωδικοποίηση βίντεο για δημοφιλείς κωδικοποιητές, συμπεριλαμβανομένων των N264 και HEVC. Αυτοί οι κωδικοποιητές χρησιμοποιούνται σε προγράμματα επεξεργασίας βίντεο όπως το Adobe Premiere και το Filmora.