Όταν η Valve συνήψε συμβόλαια με τμήματα της ομάδας CodeWeavers για να βοηθήσει στην κατασκευή του Proton, μάλλον δεν περίμεναν το επίπεδο επιτυχίας που βλέπουν σήμερα. Από τότε που ξεκίνησε κρυφά αυτό το συμβόλαιο το 2016, ένα μεγάλο μέρος του καταλόγου Steam τρέχει τώρα σε Linux. Τουλάχιστον οι τίτλοι που είτε δεν χρησιμοποιούν πρόγραμμα-πελάτη κατά της εξαπάτησης των Windows που έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει το περιβάλλον στο οποίο εκτελείται ή δεν πέφτουν θύματα κλήσης DirectX που δεν είναι πλήρως συμβατή με το DXVK ή το VKD3D. Το DXVK είναι το λογισμικό που είναι υπεύθυνο για τη μετάφραση του DirectX σε Vulcan on the fly, ενώ το VKD3D κάνει το ίδιο πράγμα για το DirectX 12
H ομάδα βρίσκεται μπροστά σε μια νέα πρόκληση. Συμβατότητα με DirectX12. Ενώ ο πειραματικός κώδικας συγχωνεύεται ήδη στο Proton της Valve για να απολαμβάνουν οι χρήστες Linux, το VKD3D σε Mac έχει δημιουργηθεί με πολλές τεχνικές προκλήσεις και περιορισμούς που πρέπει να ξεπεραστούν. Σύμφωνα με την CodeWeavers, το εμπόδιο στην είσοδο είναι τοτης Apple Metal. Λένε ότι το DirectX 12 απαιτεί ένα εκατομμύριο προβολές πόρων shader (SRV), το οποίο είναι πολύ σε σύγκριση με τεχνολογίες πολλαπλών πλατφορμών όπως το Vulkan. Το μέταλλο έχει ανώτατο όριο SRV του μισού αυτού του ποσού. Από τη δημοσίευση:
Γενικά, το Metal κάνει το tessellation διαφορετικά, και λείπουν τα shaders γεωμετρίας και η ανατροφοδότηση μετασχηματισμού. Ειδικά για το DirectX 12 και το Metal, υπάρχει ένα πρόβλημα με τα όρια στους πόρους. Γενικά, τα παιχνίδια χρειάζονται πρόσβαση σε τουλάχιστον ένα εκατομμύριο προβολές πόρων shader (SRV). Η πρόσβαση σε τόσα πολλά SRV απαιτεί δέσμευση πόρων στο επίπεδο 2. Το Metal υποστηρίζει μόνο περίπου 500.000 πόρους ανά προσωρινή μνήμη ορίσματος, επομένως η δέσμευση πόρων Tier 2 δεν είναι δυνατή. Το όριο του μισού εκατομμυρίου του Metal είναι αρκετό για την ευρετηρίαση του περιγραφέα Vulkan, αλλά όχι για το D3D12. Αυτός ο περιορισμός σημαίνει ότι το CrossOver Mac δεν μπορεί να υποστηρίξει τη σύνδεση Tier 2 και επομένως πολλά παιχνίδια DirectX 12 δεν θα εκτελούνται.
Στην ανάρτηση, οι CodeWeavers φαίνονται σίγουροι ότι μπορούν να ξεπεράσουν αυτά τα εμπόδια και να φέρουν συμβατότητα DirectX 12 στο Mac στο προσεχές CrossOver 23, το οποίο είναι εξαιρετικά νέα για όσους θέλουν να παίξουν παιχνίδια υπολογιστή σε υλικό M1. Για όσους σχεδιάζουν να παίξουν στο Steam Deck, στο Steam OS 3.0 ή οπουδήποτε αλλού στο τεράστιο τοπίο επιτραπέζιων υπολογιστών Linux, θα μπορείτε να επωφεληθείτε από αυτές τις εξελίξεις πολύ νωρίτερα καθώς προωθούνται προς τα πάνω στο Proton-experimental.