Όταν αντιμετωπίζετε έναν λογαριασμό επισκευής που κοστίζει το μισό από αυτό που πληρώσατε για το αυτοκίνητό σας, κάνετε την ακριβή επισκευή, το μεταφέρετε στα σκουπίδια ή το πουλάτε για ανταλλακτικά; Ο Φινλανδός ιδιοκτήτης Tesla Tuomas Katainen αποφάσισε να κάνει κάτι λίγο πιο ακραίο – αλλά αναμφισβήτητα πολύ πιο ικανοποιητικό – όταν αντιμετώπισε μια τέτοια κατάσταση: είδε το αυτοκίνητό του να φλέγεται .
Ο Katainen παρέδωσε το Tesla Model S του 2013 στον Pommijätkät, μια ομάδα ειδικών εκρήξεων στο YouTube που λατρεύει να κάνει τα πράγματα να πάνε «μπουμ», αφού του ζήτησαν 22.600 δολάρια για αντικατάσταση μπαταρίας. «Λοιπόν, όταν αγόρασα αυτό το Tesla, τα πρώτα 1.500 χιλιόμετρα ήταν ωραία», είπε ο Katainen. «Στη συνέχεια, χτυπήθηκαν οι κωδικοί σφάλματος». Αφού ο Katainen έφερε το Tesla του σε έναν μηχανικό, ανακάλυψε ότι ο μόνος τρόπος για να φτιάξει το αυτοκίνητο θα ήταν να αντικαταστήσει ολόκληρο το πακέτο μπαταριών, κάτι που θα του κόστιζε τουλάχιστον 20.000 €, ή περίπου 22.600 δολάρια.
Νομίζω ότι οποιοσδήποτε θα ήταν αρκετά απογοητευμένος σε εκείνο το σημείο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η βασική τιμή για ένα νέο Tesla Model S του 2013 ξεκίνησε από 57.400 $, αργότερα αυξήθηκε στα 59.900 $ . Ακόμη και ένα τυπικό μεταχειρισμένο μοντέλο κοστίζει αυτή τη στιγμή περίπου 30.000 $ στο χαμηλότερο. Αυτός είναι πιθανώς ο λόγος που ο Katainen πήρε το Tesla από το κατάστημα και είπε στον μηχανικό ότι θα «ανατινάξει ολόκληρο το αυτοκίνητο ».
Για το πλαίσιο, αυτά τα αυτοκίνητα συνοδεύονται από οκτώ ετών (ή έως 150.000 μίλια) εγγύηση μπαταρίας και μονάδας μετάδοσης κίνησης, αλλά οι εγγυήσεις στα παλαιότερα μοντέλα αρχίζουν να λήγουν, αποκαλύπτοντας το πιθανό κόστος πίσω από μια πλήρη αντικατάσταση μπαταρίας. Τον Σεπτέμβριο, η Electrek ανέφερε ότι ένας ιδιοκτήτης Tesla χρειαζόταν αντικατάσταση μπαταρίας σε μοντέλο S που δεν ήταν πλέον υπό εγγύηση. Όπως σημειώνεται στην αναφορά, του ανέφεραν 22.500 $ από την Tesla, αλλά κατέληξε να πάρει επισκευή για 5.000 $ από ένα κατάστημα τρίτων. Το απόσπασμα του Katainen ήταν επίσης από την Tesla και δεν είναι σαφές εάν είχε πρόσβαση σε μια εναλλακτική υπηρεσία επισκευής.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, η ομάδα πίσω από το Pommijätkät έδεσε 30 κιλά (66 λίβρες) δυναμίτη στο αυτοκίνητο και το πάρκαρε σε ένα παλιό λατομείο στη Jaala της Φινλανδίας. Ακόμη και ο Έλον Μασκ ήταν εκεί — τουλάχιστον στο πνεύμα. Ένα ομοίωμα δοκιμής πρόσκρουσης εξοπλισμένο με κράνος, χοντρό χειμωνιάτικο μπουφάν και μια φωτογραφία του προσώπου του Μασκ έπεσε με ελικόπτερο και στη συνέχεια μπήκε στη θέση του οδηγού.
Ο Katainen πυροδοτεί την έκρηξη μέσα από ένα κοντινό καταφύγιο και ο Tesla εκρήγνυται σε μια μπάλα φωτιάς, με κάτι που μοιάζει σαν χιλιάδες κομμάτια να σκορπίζονται σε όλο το χιονισμένο τοπίο. Η ομάδα μαζεύει ό,τι έχει απομείνει από το αυτοκίνητο, το οποίο ισοδυναμεί με ένα σωρό απορρίμματα. Όταν ρωτήθηκε αν έχει διασκεδάσει ποτέ τόσο πολύ πίσω από το τιμόνι ενός Tesla, ο Katainen απαντά: “Όχι, ποτέ δεν απόλαυσα τόσο πολύ με τον Tesla!”