Οι Ευρωπαίοι εκδότες υποβάλλουν καταγγελία στην ΕΕ κατά της τεχνολογίας διαφημίσεων της Google

Οι Ευρωπαίοι εκδότες υποβάλλουν καταγγελία στην ΕΕ κατά της τεχνολογίας διαφημίσεων της Google

Η Google αντιμετωπίζει μεγαλύτερη αντιμονοπωλιακή πίεση στην ΕΕ σχετικά με τη διαφημιστική τεχνολογία της. Το Reuters αναφέρει ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Εκδοτών (EPC) έχει καταθέσει καταγγελία κατά της Google, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία έχει παράνομη «ασφυξία» στην τεχνολογία διαφημίσεων και τον Τύπο. Η σουίτα διαφημίσεων του γίγαντα του Διαδικτύου υποστηρίζεται ότι είναι «γεμάτη από συγκρούσεις συμφερόντων», καθώς όχι μόνο αντιπροσωπεύει τον αγοραστή, τον πωλητή και τον οίκο δημοπρασιών, αλλά υποτίθεται ότι εκμεταλλεύεται αυτόν τον έλεγχο για να κερδίσει σε βάρος των πελατών του.

Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου, Christian Van Thillo, θεώρησε ότι η καταγγελία ώθησε την ΕΕ να αναλάβει δράση εκεί όπου κατά τα άλλα ήταν απρόθυμη. Η κίνηση θα πρέπει να κάνει την Google να «αλλάξει πραγματικά» τη συμπεριφορά της μετά από χρόνια «μικρών δεσμεύσεων» που δεν έχουν κανένα ουσιαστικό αντίκτυπο, είπε ο Van Thillo. Το EPC επεσήμανε τις αντιμονοπωλιακές υποθέσεις σε πολλές χώρες για να υποστηρίξει την υπόθεσή του, συμπεριλαμβανομένης μιας αγωγής πολλών κρατών στις ΗΠΑ.

Η ΕΕ ξεκίνησε τη νεότερη έρευνα για τις διαφημιστικές επιχειρήσεις της Google τον Ιούνιο του 2021. Συμμερίζεται τις γενικές ανησυχίες του EPC σχετικά με πιθανή κατάχρηση. Ωστόσο, δεν όρισε προθεσμία για την έρευνα και έχει επιβάλει στην Google  πρόστιμο τρεις φορές για τις διαφημιστικές της πρακτικές. Τα αντιμονοπωλιακά κυνήγια όπως αυτά μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να τελειώσουν και η καταγγελία θεωρητικά επιταχύνει τη διαδικασία.

Σε μια δήλωση, η Google υποστήριξε ότι οι εταιρείες απολάμβαναν την τεχνολογία των διαφημίσεών της, αλλά δεν αντιμετώπισαν τα ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού. Οι εκδότες διατηρούν την “πλειονότητα των εσόδων”, η οποία ανεβαίνει σε “δισεκατομμύρια” δολάρια ΗΠΑ, είπε ένας εκπρόσωπος.

Δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα ότι η καταγγελία EPC θα ωθήσει την ΕΕ να απαιτήσει σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές διαφημίσεων της Google. Ωστόσο, μπορεί να αυξήσει την πίεση στην Google να δράσει, ακόμα κι αν είναι απλώς για να ελαχιστοποιήσει τυχόν πιθανές κυρώσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *