Μια πολιτική αγωγή έχει κατατεθεί κατηγορώντας την Tesla και έναν διευθυντή σέρβις σε ένα από τα καταστήματά της για αμέλεια λόγω δυστυχήματος που σκότωσε έναν 20χρονο άνδρα .
Ο Nicholas Garcia και ένας επιβάτης, ο Jazmin Alcala, έχασαν τη ζωή τους σε ατύχημα στις 13 Σεπτεμβρίου 2021, ενώ οδηγούσαν με το Model 3 του 2021, αφού το κάτω αμάξωμά του χτύπησε στην επιφάνεια του δρόμου καθώς περνούσε από μια διασταύρωση κοντά στο σπίτι του στο Coral Gables της Φλόριντα. Το αυτοκίνητο βγήκε γρήγορα εκτός ελέγχου, βγήκε από το δρόμο και χτύπησε δύο δέντρα πριν τυλιχθεί στις φλόγες.
Στη μήνυση , ένας δικηγόρος της οικογένειας του Γκαρσία υποστηρίζει ότι η ανάρτηση του σεντάν απέτυχε, με αποτέλεσμα το κάτω μέρος να χτυπήσει στο δρόμο και να αναφλεγούν οι μπαταρίες, και οδήγησε σε σπινθήρες που βγήκαν από το αυτοκίνητο πριν βγει από το δρόμο. Ισχυρίζεται επίσης ότι ο Γκαρσία έφερε το όχημά του σε ένα κατάστημα Tesla για να λάβει σέρβις για ζητήματα, όπως προβλήματα με το τιμόνι και την ανάρτησή του, μόλις τέσσερις ημέρες πριν από το ατύχημα. Ισχυρίζεται ότι ο διευθυντής σέρβις είναι υπεύθυνος για την αμέλεια επιθεώρηση του αυτοκινήτου και ότι η Tesla είναι υπεύθυνη για τα σχέδιά του, καθώς και για την αποτυχία της ασφαλούς συναρμολόγησης του οχήματος.
Η προκαταρκτική έκθεση της National Transportation Safety Board (NTSB) λέει ότι τα αρχεία από τον καταγραφέα δεδομένων συμβάντων του αυτοκινήτου (EDR) δείχνουν ότι το αυτοκίνητο ταξίδεψε με ταχύτητα έως και 90 mph στα πέντε δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση και ο οδηγός δεν πάτησε ποτέ τα φρένα.
Το βίντεο της σύγκρουσης που τραβήχτηκε από την κάμερα ενός άλλου αυτοκινήτου που είναι τοποθετημένη στο ταμπλό είναι ορατό σε μια αναφορά πολυμέσων από το WPLG Local 10. Σε αυτό, το αυτοκίνητο φαίνεται να διέρχεται από τη διασταύρωση, με σπινθήρες να εμφανίζονται καθώς το σώμα του χτυπά στην επιφάνεια του δρόμου πριν τρακάρει. Το WPLG περιέλαβε επίσης μια αναφορά της αστυνομίας για το περιστατικό, η οποία λέει ότι το όχημα χτύπησε σε μια καμπούρα στο δρόμο ενώ περνούσε από τη διασταύρωση, με τον οδηγό να επιταχύνει για να χτυπήσει ένα φανάρι που αλλάζει.
Το Reuters σημειώνει ότι τον Οκτώβριο, η Tesla ανακάλεσε 2.791 οχήματα λόγω μιας πλευρικής σύνδεσης μπροστινής ανάρτησης που μπορεί να μην είχε ασφαλιστεί σωστά κατά την κατασκευή. Σε αντίθεση με αρκετές πρόσφατες ανακλήσεις της Tesla που αντιμετώπιζαν ζητήματα λογισμικού και αντιμετωπίζονταν συχνά μέσω μιας ενημέρωσης χωρίς αέρα, αυτή η ανάκληση κάλυπτε ορισμένα μοντέλα Y που κατασκευάστηκαν μεταξύ Μαρτίου 2021 και Ιουνίου 2021 και ορισμένα μοντέλα 3 που κατασκευάστηκαν μεταξύ Ιανουαρίου 2019 και Απριλίου 2021.
Αν το Tesla του Garcia ήταν μεταξύ των ανακληθέντων δεν αναφέρεται στη μήνυση, ούτε η ίδια η ανάκληση. Μια τροποποιημένη έκθεση για την ανάκληση που υποβλήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου λέει ότι η Tesla κατέγραψε 133 αξιώσεις εγγύησης και 104 αναφορές πεδίου που ελήφθησαν μεταξύ 14 Οκτωβρίου 2018 και 15 Σεπτεμβρίου 2021 που θα μπορούσαν να σχετίζονται, αλλά όχι τραυματισμούς, θανάτους ή ατυχήματα.