Το YouTube εξετάζει νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα του. Μεταξύ των αλλαγών που εξετάζονται, σύμφωνα με τον Chief Product Officer Neal Mohan, είναι ενημερώσεις που ουσιαστικά θα «έσπασαν» τις δυνατότητες κοινής χρήσης για βίντεο με «οριακό περιεχόμενο».
Η αλλαγή θα ήταν μια σημαντική αλλαγή για την πλατφόρμα, αν και δεν είναι σαφές εάν η εταιρεία θα κάνει πραγματικά ένα τέτοιο βήμα. Ο Μόχαν περιέγραψε την πιθανότητα σε μια μακροσκελή ανάρτηση ιστολογίου που περιγράφει την προσέγγιση της εταιρείας για την αποτροπή του να γίνει viral η παραπληροφόρηση. Στην ανάρτηση, σημείωσε ότι το λεγόμενο οριακό περιεχόμενο — «βίντεο που δεν ξεπερνούν τα όρια των πολιτικών μας για κατάργηση, αλλά που δεν θέλουμε απαραίτητα να το προτείνουμε στους ανθρώπους» — μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αντιμετωπιστεί.
Αυτό συμβαίνει επειδή το YouTube στοχεύει να αφαιρέσει αυτά τα βίντεο από τις συστάσεις του, αλλά μπορούν να εξαπλωθούν ευρέως όταν κοινοποιηθούν σε άλλες πλατφόρμες. “Ένας πιθανός τρόπος για να αντιμετωπιστεί αυτό είναι να απενεργοποιήσετε το κουμπί κοινής χρήσης ή να σπάσετε τον σύνδεσμο σε βίντεο που ήδη περιορίζουμε στις προτάσεις”, έγραψε. “Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν μπορείτε να ενσωματώσετε ή να συνδέσετε ένα οριακό βίντεο σε άλλο ιστότοπο.”
Ο Mohan πρόσθεσε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να παλεύει με το αν θα έπρεπε ή όχι να ακολουθήσει αυτή την πιο επιθετική προσέγγιση. «Ασχολούμαστε με το αν η αποτροπή κοινοποιήσεων μπορεί να πάει πολύ μακριά στον περιορισμό των ελευθεριών ενός θεατή». Είπε ότι μια εναλλακτική προσέγγιση θα μπορούσε να είναι η προσθήκη «μιας παρενθετικής διαφήμισης που εμφανίζεται πριν ο θεατής μπορεί να παρακολουθήσει ένα οριακό ενσωματωμένο ή συνδεδεμένο βίντεο, ενημερώνοντάς τους ότι το περιεχόμενο μπορεί να περιέχει παραπληροφόρηση».
Εάν το YouTube αποτρέψει την κοινοποίηση ορισμένων βίντεο, θα ήταν ένα δραματικό βήμα για την πλατφόρμα, η οποία έχει επανειλημμένα αναφέρει στατιστικά στοιχεία που υποστηρίζουν ότι λιγότερο από το 1 τοις εκατό των προβολών οριακού περιεχομένου προέρχεται από συστάσεις. Ωστόσο, οι επικριτές έχουν επισημάνει ότι αυτό δεν αντιμετωπίζει πλήρως το ζήτημα και οι ελεγκτές γεγονότων και οι ερευνητές παραπληροφόρησης ανέφεραν το YouTube ως κύριο φορέα παραπληροφόρησης. Τον περασμένο μήνα, μια ομάδα 80 οργανισμών ελέγχου στοιχείων υπέγραψε μια ανοιχτή επιστολή προς την πλατφόρμα βίντεο, καλώντας την να κάνει περισσότερα για να σταματήσει την επιβλαβή παραπληροφόρηση και την παραπληροφόρηση.
Το στέλεχος του YouTube υπαινίχθηκε και άλλες αλλαγές που θα ακολουθήσουν. Είπε ότι η εταιρεία εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο προσθήκης «πρόσθετων τύπων ετικετών στα αποτελέσματα αναζήτησης» όταν υπάρχει μια εξελισσόμενη κατάσταση και ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες έγκυρες πληροφορίες. Η εταιρεία επιδιώκει επίσης να ενισχύσει τις συνεργασίες της με “με ειδικούς και μη κυβερνητικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο” και να επενδύσει στην τεχνολογία για τον εντοπισμό “υπερτοπικής παραπληροφόρησης, με δυνατότητα υποστήριξης τοπικών γλωσσών”.