To Tiktok και  άλλες πλατφόρμες SocMed αγωνίζονται με το φιλτράρισμα ψεύτικων ειδήσεων εν μέσω πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας

To Tiktok και άλλες πλατφόρμες SocMed αγωνίζονται με το φιλτράρισμα ψεύτικων ειδήσεων εν μέσω πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας

Καθώς ο πόλεμος μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας συνεχίζεται, ένα νέο δίλημμα στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μεγαλώνει αλματωδώς: παραπλανητικές και παραποιημένες πληροφορίες που διαδίδονται μέσω βίντεο. Αυτή είναι μια σημαντική πρόκληση τώρα για το TikTok λόγω των αναφορών κατασκευής βίντεο για χάρη των προβολών.

Σε ένα άρθρο των New York Times, αναφέρθηκε ένα περιστατικό που επιβεβαιώθηκε από την ανάλυση: βίντεο Tiktok που έγιναν από πλάνα βιντεοπαιχνιδιών και ένα παλιό soundtrack που ανέβηκε στην εφαρμογή πριν από ένα χρόνο. Μια άλλη είναι η πρόσφατη σύγχυση σχετικά με τους 13 Ουκρανούς στρατιώτες στο Snake Island που αντιμετώπισαν και ζήτησαν από μια ρωσική στρατιωτική μονάδα να παραδοθεί. Με μόνο ένα ηχητικό απόσπασμα που δημοσιεύτηκε από την ουκρανική εφημερίδα Pravda, ορισμένοι χρήστες του TikTok βρήκαν έναν τρόπο να εκμεταλλευτούν το εν λόγω αρχείο για να δημιουργήσουν βίντεο που ισχυρίζονται ότι οι 13 στρατιώτες είχαν πεθάνει. Και παρόλο που οι Ουκρανοί αξιωματούχοι έχουν ήδη επιβεβαιώσει ότι οι στρατιώτες έχουν συλληφθεί ως αιχμάλωτοι, η Tiktok εξακολουθεί να μην έχει διορθώσει τα βίντεο που ανέβηκαν. 

Επί του παρόντος, το Tiktok βρίσκεται υπό την πίεση του ελέγχου ταυτότητας και του διαχωρισμού του αληθινού περιεχομένου από τις φάρσες λόγω των εκατοντάδων χιλιάδων βίντεο που σχετίζονται με τον πόλεμο που ανεβαίνουν στην πλατφόρμα από όλο τον κόσμο. Το ίδιο αντιμετωπίζουν και άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, Twitter και Instagram. Στο θέμα προστίθεται η παραπληροφόρηση που προκλήθηκε από ρωσικά μέσα ενημέρωσης όπως το Russia Today και το Sputnik, στην οποία Αμερικανοί νομοθέτες και Ουκρανοί αξιωματούχοι ζητούν από τις πλατφόρμες να απευθύνονται.

Για να το απαντήσει, το Tiktok απαγόρευσε τα εν λόγω κρατικά υποστηριζόμενα μέσα ενημέρωσης της Ρωσίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ το YouTube υποσχέθηκε να ακολουθήσει την ίδια ενέργεια. Στις πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο συμμετέχουν το Twitter και το Meta (και έτσι ως TikTok) που θα αρχίσουν να χαρακτηρίζουν περιεχόμενο από τα καταστήματα ως αναρτήσεις που χρηματοδοτούνται από το κράτος. Επιπλέον, με τα βίντεο #Ukrainewar να συγκεντρώνουν 500 εκατομμύρια προβολές στο TikTok, η πλατφόρμα βίντεο έχει υποσχεθεί περισσότερους πόρους για την παρακολούθηση βίντεο σχετικά με τον πόλεμο που θα μπορούσαν να προσφέρουν παραπληροφόρηση.. 

«Συνεχίζουμε να ανταποκρινόμαστε στον πόλεμο στην Ουκρανία με αυξημένους πόρους ασφάλειας και ασφάλειας για τον εντοπισμό αναδυόμενων απειλών και την εξάλειψη της επιβλαβούς παραπληροφόρησης», δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου του TikTok, Hilary McQuaide

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *