Δεν είναι μόνο οι δημοσιογράφοι που λαμβάνουν ενημερώσεις στον Λευκό Οίκο για την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η Washington Post έμαθε ότι η γραμματέας Τύπου Jen Psaki και ο σύμβουλος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας Matt Miller βοήθησαν ουσιαστικά να ενημερώσουν 30 influencers του TikTok, συμπεριλαμβανομένων των Khalil Greene και Jules Terpak, σχετικά με την προσέγγιση των ΗΠΑ στον πόλεμο. Περιέγραψαν τους στρατηγικούς στόχους των ΗΠΑ στην περιοχή και απάντησαν σε ερωτήσεις δημιουργών για θέματα που κυμαίνονται από τις προσπάθειες παροχής βοήθειας έως μια θεωρητική απάντηση εάν η Ρωσία χρησιμοποιούσε πυρηνικά όπλα.
Ο διευθυντής ψηφιακής στρατηγικής του Λευκού Οίκου, Ρομπ Φλάχερτι, χαρακτήρισε την ενημέρωση τόσο ως προσπάθεια παροχής αξιόπιστων πληροφοριών από μια “έγκριτη πηγή” και ως αναγνώριση ότι το TikTok είναι μια “κρίσιμης σημασίας” πηγή για ενημερώσεις σχετικά με την Ουκρανία. Με άλλα λόγια, ελπίζει να καταπολεμήσει την παραπληροφόρηση προσεγγίζοντας εκατομμύρια οπαδούς του TikTok.
Υπήρχαν ανησυχίες ότι η ενημέρωση δεν αφορούσε δύσκολες ερωτήσεις. Ο Jules Suzdaltsev, ο χειριστής του λογαριασμού TikTok Good Morning Bad News, είπε ότι ήταν σαν μια εκδήλωση τύπου “για νηπιαγωγεία”. Ένας άλλος πάροχος ειδήσεων TikTok, ο Marcus DiPaola, το θεώρησε επίσης ως επιλεκτικό μήνυμα – ο Λευκός Οίκος δεν εξέτασε τη συμμετοχή του σε άλλες εισβολές, είπε.
Όσο χρήσιμη κι αν ήταν η παρουσίαση, δεν προκαλεί έκπληξη ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν θα απευθυνόταν στους δημιουργούς του TikTok. Πολλοί νεότεροι χρήστες του διαδικτύου λαμβάνουν τουλάχιστον μερικές από τις ειδήσεις τους από κοινωνικά δίκτυα όπως το TikTok, και αυτά τα καταστήματα προσπαθούν να περιορίσουν την παραπληροφόρηση. Το TikTok διέκοψε τις μεταφορτώσεις και τις ροές βίντεο στη Ρωσία στις 6 Μαρτίου και μόλις πρόσφατα άρχισε να χαρακτηρίζει τα μέσα ενημέρωσης που υποστηρίζονται από το κράτος. Ενημερώσεις όπως αυτή θεωρητικά θα αντιμετωπίσουν την παραπληροφόρηση και θα μεταφέρουν την επίσημη στρατηγική των ΗΠΑ σε άτομα που διαφορετικά θα παρέμεναν άγνωστα.