Το συνέδριο προγραμματιστών παιχνιδιών (GDC) βρίσκεται σε εξέλιξη αυτήν τη στιγμή και δεδομένου του γεγονότος ότι η Microsoft είναι ένας αρκετά σημαντικός εκδότης παιχνιδιών καθώς και πάροχος και διευκολυντής εργαλείων και άλλης υποδομής που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ανάπτυξη παιχνιδιών, η εταιρεία είχε πολλά πράγματα να ανακοινώσει στην εκδήλωση.
Για αρχή, θα παραδώσει 27 τεχνικές ομιλίες και εννέα επιδείξεις σχετικά με τη βελτιστοποίηση απόδοσης, την προσβασιμότητα, το cloud, τα γραφικά και άλλα σχετικά θέματα στην ανάπτυξη παιχνιδιών αυτήν την εβδομάδα. Όλο αυτό το περιεχόμενο είναι διαθέσιμο κατ’ απαίτηση από τον ιστότοπο GDC της Microsoft.
Από την πλευρά της ανάπτυξης του cloud, η Microsoft προωθεί το Azure ως την πιο δημοφιλή πλατφόρμα για την ανάπτυξη παιχνιδιών. Για τον σκοπό αυτό, ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Azure Game Development Virtual Machine, το οποίο, όπως υποδηλώνει το όνομα, είναι ένα εικονικό περιβάλλον για τη δημιουργία και τη δοκιμή παιχνιδιών σε σενάρια που μοιάζουν με την παραγωγή. Εργαλεία και λογισμικό ανάπτυξης παιχνιδιών όπως τα Unreal Engine, Perforce, Visual Studio, Parsec και άλλα εγκαθίστανται από προεπιλογή σε αυτό το VM. Η Microsoft συνέχισε λέγοντας ότι:
Έχοντας όλα αυτά στη διάθεσή τους, η Εικονική Μηχανή Ανάπτυξης Παιχνιδιών βοηθά τους προγραμματιστές να πλοηγηθούν στη νέα εποχή της κατανεμημένης ανάπτυξης εξαλείφοντας την ανάγκη να έχουν τοπικό εξειδικευμένο υλικό επιτόπου και διευκολύνοντας τις ομάδες να λειτουργούν από τον ίδιο κεντρικό διακομιστή. Θα γίνει γρήγορα ένα απαραίτητο εργαλείο για τις ομάδες προγραμματιστών, καταργώντας την ανάγκη ρύθμισης τοπικής υπολογιστικής υποδομής, εξοικονομώντας παράλληλα ώρες εγκατάστασης κοινών εργαλείων ανάπτυξης παιχνιδιών, προγραμμάτων οδήγησης και SDK σε μεμονωμένα μηχανήματα. Επίσης, μειώνει την τριβή, αυξάνει την ευελιξία και παρέχει ευελιξία στα στούντιο που επιθυμούν να μεταναστεύσουν και να δοκιμάσουν την εγγενή απομακρυσμένη δημιουργία cloud, την κατασκευή και τη δοκιμή παιχνιδιών. Με την ενσωμάτωσή του στο Azure PlayFab, η Εικονική Μηχανή Ανάπτυξης Παιχνιδιών επιτρέπει μια απρόσκοπτη ροή εργασιών από τη δημιουργία του παιχνιδιού μέχρι τη σύνδεση με τους παίκτες.
Η Microsoft ενισχύει επίσης την υπηρεσία Azure PlayFab για πολλούς παίκτες με ένα εργαλείο PlayFab Matchmaking για να επιτρέπει στους παίκτες να συνδέονται σε όλες τις πλατφόρμες. Άλλες βελτιώσεις που είναι διαθέσιμες σε δημόσια προεπισκόπηση περιλαμβάνουν ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο από την υπηρεσία PlayFab Matchmaking Service και την κυκλοφορία της υπηρεσίας PlayFab Lobby Service και του περιεχομένου που δημιουργείται από το χρήστη PlayFab.
Ο τεχνολογικός γίγαντας του Redmond επέκτεινε επιτέλους το πρόγραμμα ID@Azure για να φτάσει σε παγκόσμια διαθεσιμότητα. Η υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα σε ανεξάρτητους προγραμματιστές και στούντιο να παρακολουθούν γρήγορα τις δραστηριότητές τους στην ανάπτυξη παιχνιδιών μέσω 5.000$ σε πιστώσεις Azure, δωρεάν Πρόγραμμα Azure PlayFab για έως και 2 χρόνια, πρόσβαση σε υπηρεσίες για πολλούς παίκτες, εκπαιδευτικούς πόρους και άμεση υποστήριξη από ειδικούς της Microsoft.