Στην έκθεση κερδών του για το πρώτο τρίμηνο του 2022, η Netflix ενημέρωσε τους μετόχους ότι έχασε 200.000 συνδρομητές σε αυτήν την περίοδο. Αυτή είναι η πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία που η πλατφόρμα ροής χάνει συνδρομητές.
Οι κύριοι λόγοι για αυτήν την αρνητική τάση περιλαμβάνουν τα νοικοκυριά που ακυρώνουν συνδρομές για να εξοικονομήσουν χρήματα καθώς το κόστος ροής αυξάνεται συνεχώς, καθώς και η έξοδος της εταιρείας από τη Ρωσία. Το Netflix έχει προειδοποιήσει τους μετόχους ότι ο αριθμός των συνδρομητών μπορεί να συνεχίσει να μειώνεται, αλλά σχεδιάζει να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα σύντομα καταπολεμώντας την κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης. Υπολογίζει ότι πάνω από 100 εκατομμύρια νοικοκυριά είναι ένοχα για παραβίαση των κανονισμών κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης και ως εκ τούτου, θα ληφθούν αυστηρότερα μέτρα σε αυτόν τον τομέα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Netflix, Ριντ Χέιστινγκς, φέρεται να είπε:
Όταν αναπτυσσόμασταν γρήγορα, δεν ήταν μεγάλη προτεραιότητα να εργαστούμε για [κοινή χρήση λογαριασμού]. Και τώρα εργαζόμαστε πολύ σκληρά για αυτό.
Η σχετικά υψηλή διείσδυσή μας στα νοικοκυριά – όταν περιλαμβάνεται ο μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς – σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, δημιουργεί αντίθετους ανέμους στην αύξηση των εσόδων.
Το Netflix λέει ότι έχασε 600.000 συνδρομητές μετά την έξοδό του από τη Ρωσία και 700.000 άλλοι συνδρομητές στις ΗΠΑ και τον Καναδά αποχώρησαν μετά την τελευταία του αύξηση των τιμών. Αναμένει να χάσει δύο εκατομμύρια περισσότερους συνδρομητές το επόμενο τρίμηνο. Παρά αυτές τις εμφανείς αποτυχίες, το Netflix συνεχίζει να είναι ο ηγέτης της αγοράς σε αυτόν τον χώρο με πάνω από 220 εκατομμύρια συνδρομητές και λέει ότι αυτά τα αποτελέσματα είναι σύμφωνα με τις προσδοκίες του και αναμένεται να αποφέρουν υψηλότερα έσοδα στη γραμμή.
Τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 9,8% στα 7,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αλλά η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε σημαντικά και τα κέρδη μειώθηκαν κατά 6%. Τα τελευταία τριμηνιαία κέρδη οδήγησαν επίσης στη μείωση της τιμής της μετοχής της εταιρείας κατά ένα σημαντικό 20% στις συναλλαγές μετά το ωράριο λειτουργίας.
Το Netflix προσπαθεί να προσελκύσει νέους συνδρομητές και να διατηρήσει τους υπάρχοντες με πολλούς τρόπους. Ξεκίνησε μια υπηρεσία τυχερών παιχνιδιών χωρίς επιπλέον κόστος πέρυσι και τώρα διερευνά επίσης μια βαθμίδα που υποστηρίζεται από διαφημίσεις σε χαμηλότερη τιμή, παρόλο που η διοίκησή της ήταν σθεναρά αντίθετη με αυτήν την ιδέα μέχρι τον περασμένο μήνα.