Έχει το πλήρη έλεγχο των δεδομένων το Facebook;

Έχει το πλήρη έλεγχο των δεδομένων το Facebook;

Οι ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο ζητούν αυστηρότερα μέτρα προστασίας της ιδιωτικής ζωής στις εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό θα αλλάξει αρχικά τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι εταιρείες χειρίζονται τα δεδομένα των χρηστών τους. Όπως αποδεικνύεται, το βασικό πρόβλημα με το Facebook είναι ότι δεν έχει ιδέα πού πηγαίνουν όλα τα δεδομένα των χρηστών του ή τι κάνει η εταιρεία με αυτά σύμφωνα με ένα έγγραφο που διέρρευσε.

Το έγγραφο συντάχθηκε από μηχανικούς απορρήτου του Facebook που συμμετείχαν στην ομάδα Ad and Business Product. Η αποστολή αυτής της ομάδας είναι να “δημιουργεί ουσιαστικές συνδέσεις μεταξύ ανθρώπων και επιχειρήσεων.”

Η ομάδα είναι υπεύθυνη για την κατασκευή και τη συντήρηση του τεράστιου συστήματος διαφημίσεων του Facebook – τον πυρήνα της επιχείρησής της. Το έγγραφο αποκαλύπτει έναν μάλλον ανησυχητικό τόνο από τους μηχανικούς που κάνουν μια έκκληση για αλλαγή σε σχέση με τον τρόπο με τον οποίο το Facebook χειρίζεται τα δεδομένα των χρηστών. Είναι πολύ συνηθισμένο το Facebook να αντιμετωπίζει ζητήματα κανονιστικών ρυθμίσεων και συμμόρφωσης σχετικά με το απόρρητο των χρηστών του. Οι ΗΠΑ, η Ινδία, η Ευρώπη και άλλες χώρες γίνονται πιο αυστηροί σχετικά με τους κανονισμούς που είναι βάζοντας σε μπελάδες πολλές εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένου του Facebook πρόσφατα

. Και όμως, αυτό ακριβώς περιμένουν από εμάς οι ρυθμιστικές αρχές»

Πέρυσι, έγγραφα που είχαν διαρρεύσει  είχαν αποκαλύψει την αποτυχία του Facebook στο χειρισμό παραπληροφόρησης, πιστεύοντας ότι η ηγεσία έλαβε αποφάσεις για να αποφύγει την οργή της ινδικής κυβέρνησης. Ένας ερευνητής που δημιούργησε λογαριασμό ως χρήστη στην Ινδία το 2019 διαπίστωσαν ότι ακολουθώντας τις συστάσεις αλγορίθμου του Facebook, είδαν «περισσότερες εικόνες νεκρών ανθρώπων τις τελευταίες τρεις εβδομάδες από όσες έχω δει σε ολόκληρη τη ζωή μου συνολικά», σύμφωνα με τους New York Times.

Οι μηχανικοί του Facebook παραδέχονται ότι δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν πού πηγαίνουν τα δεδομένα των χρηστών όταν είναι μέσα στα συστήματά τους. Ωστόσο, κανονισμοί όπως ο GDPR της ΕΕ περιορίζουν πλατφόρμες όπως το Facebook σχετικά με τον τρόπο χρήσης των δεδομένων των χρηστών τους. Στο άρθρο 5του, ο νόμος GDPR επιβάλλει αυτά τα προσωπικά δεδομένα πρέπει να “συλλέγονται για καθορισμένους, σαφείς και νόμιμους σκοπούς και να μην υποβάλλονται σε περαιτέρω επεξεργασία με τρόπο ασυμβίβαστο με αυτούς τους σκοπούς.”

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι κάθε κομμάτι δεδομένων που συλλέγει το Facebook, μπορεί να συλλεχθεί και να χρησιμοποιηθεί μόνο για συγκεκριμένο σκοπό και δεν μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί για άλλο σκοπό. Το Facebook είχε δεχτεί πυρά επειδή χρησιμοποίησε τους αριθμούς τηλεφώνου των χρηστών του για τα “άτομα που μπορεί να γνωρίζετε”. χαρακτηριστικό. Αφού πιάστηκε, η εταιρεία έπρεπε τελικά να σταματήσει την πρακτική.

Οι μηχανικοί προσπάθησαν να εξηγήσουν τι συμβαίνει με το Facebook χρησιμοποιώντας μια αναλογία μέσα στο έγγραφο:

Φανταστείτε ότι κρατάτε ένα μπουκάλι μελάνι στο χέρι σας. Αυτό το μπουκάλι μελάνι είναι ένα μείγμα όλα τα είδη δεδομένων χρήστη (3PD, 1PD, SCD, Ευρώπη, κ.λπ.) Ρίχνεις αυτό το μελάνι σε μια λίμνη νερού (τα ανοιχτά συστήματα δεδομένων μας, η ανοιχτή κουλτούρα μας) … και ρέει… παντού», έγραφε το έγγραφο. «Πώς ξαναβάζεις αυτό το μελάνι στο μπουκάλι; Πώς το οργανώνεις ξανά, έτσι ώστε να ρέει μόνο στα επιτρεπόμενα σημεία στη λίμνη;»

Για αναφορά, 3PD σημαίνει δεδομένα τρίτων, 1PD σημαίνει δεδομένα πρώτου κατασκευαστή, SCD σημαίνει δεδομένα ευαίσθητων κατηγοριών.

Το έγγραφο που διέρρευσε ρίχνει φως στο γεγονός ότι τα δεδομένα μπορούν να γίνουν χάος, ελλείψει οποιασδήποτε προσπάθειας για ρύθμιση δεδομένων από την αρχή Το Facebook λέει ότι, παρόλο που δεν έχει κανέναν τεχνικό έλεγχο σε όλα τα δεδομένα, επενδύει σε εργαλεία για τη δημιουργία της υποδομής που απαιτείται για την κάλυψη των απαιτήσεων που μπορεί να αντιμετωπίσει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *