H Tesla παρουσίασε μια ενημέρωση λογισμικού που επιτρέπει στα οχήματά της να σαρώνουν για λακκούβες, σπασμένα πεζοδρόμια και άλλα ελαττώματα . Στη συνέχεια, μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει “αδρά δεδομένα οδικού χάρτη” και να ενεργοποιήσει την προσαρμοστική ανάρτηση στα υποστηριζόμενα οχήματα για να ρυθμίσει το ύψος οδήγησης για περισσότερη άνεση.
Πίσω το 2020, ο Musk έγραψε στο Twitter ότι έρχεται μια τέτοια δυνατότητα και αυτό φαίνεται να είναι το πρώτο βήμα. “Αυτή η προσαρμογή μπορεί να πραγματοποιηθεί σε διάφορες τοποθεσίες, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα, καθώς το όχημα κατεβάζει δεδομένα πρόχειρων οδικών χαρτών που δημιουργούνται από αυτοκίνητα Tesla”, αναφέρουν οι σημειώσεις της ανακοίνωσης. Αυτό σημαίνει ότι οι λακκούβες και άλλα δεδομένα θα πρέπει να γίνονται όλο και πιο εκλεπτυσμένα καθώς τα οχήματα της Tesla διασχίζουν τους δρόμους.
Η ρύθμιση οδήγησης θα λειτουργεί μόνο σε αυτοκίνητα Tesla Model S και Model X με προσαρμοζόμενες αναρτήσεις, Elektrek . Δεν είναι σαφές εάν τα οχήματα Model 3 ή Y πραγματοποιούν επίσης σάρωση για ανώμαλους δρόμους, ακόμα κι αν δεν διαθέτουν την προσαρμοστική ανάρτηση για να επωφεληθούν από τα δεδομένα. Τόσο το Model 3 όσο και το Model S έχουν οκτώ κάμερες συνολικά.
Για να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία, θα χρειαστείτε την πιο πρόσφατη ενημέρωση 2022.20, μετά αγγίξτε «Στοιχεία ελέγχου > Ανάρτηση > Προσαρμοσμένη απόσβεση ανάρτησης και επιλέξτε τη ρύθμιση Comfort ή Auto», σημειώνει ο Tesla, προσθέτοντας ότι «το ταμπλό οργάνων θα συνεχίσει να δείχνει πότε η ανάρτηση ανυψώνεται για άνεση».
Η Tesla δεν είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που σκέφτηκε την τεχνολογία σάρωσης λακκούβων. Ορισμένοι κατασκευαστές όπως η Ford έχουν προτείνει χαρακτηριστικά που εντοπίζουν ακόμη και μεμονωμένες λακκούβες και υγραίνουν αμέσως την ανάρτηση, για παράδειγμα. Το σύστημα της Tesla θα μπορούσε να είναι πολύ πιο πρακτικό, ωστόσο, απλώς μετριάζοντας τις παραμέτρους οδήγησης σε γνωστά κομμάτια ανώμαλου δρόμου.