Το YouTube είναι ήδη βασικός προορισμός για όσους θέλουν να μάθουν μια δεξιότητα ή να μάθουν περισσότερα για ένα θέμα. Η πλατφόρμα θα προσθέσει περισσότερες εκπαιδευτικές δυνατότητες, συμπεριλαμβανομένου ενός τρόπου για τους δημιουργούς να προσφέρουν δομημένα μαθήματα βίντεο. Ως εκ τούτου, οι δημιουργοί δεν θα χρειάζεται να κατευθύνουν τους θαυμαστές τους σε άλλους ιστότοπους ή εφαρμογές (όπως Masterclass) όπου πωλούν αυτού του είδους τα υλικά. Φυσικά και το YouTube θα μπορούσε να μειώσει τις πωλήσεις.
Αυτά τα μαθήματα προορίζονται ως «σε βάθος, δομημένες εμπειρίες μάθησης», σύμφωνα με το YouTube. Οι δημιουργοί θα μπορούν να χρεώνουν για μαθήματα ή να τα προσφέρουν δωρεάν. Τα βίντεο που αποτελούν μέρος ενός μαθήματος επί πληρωμή δεν θα έχουν διαφημίσεις και μπορούν να αναπαραχθούν στο παρασκήνιο (με άλλα λόγια, μπορείτε να τα αντιμετωπίζετε σαν ένα premium podcast). Τα μαθήματα θα είναι αρχικά διαθέσιμα σε beta το επόμενο έτος στις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα. Το YouTube σχεδιάζει να επεκτείνει τη λειτουργία σε περισσότερες χώρες αργότερα.
Για να ενισχύσει το εκπαιδευτικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα και ίσως να βοηθήσει τα άτομα που παρακολουθούν ένα μάθημα να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους, το YouTube θα κυκλοφορήσει επίσης μια λειτουργία που ονομάζεται Κουίζ. Οι δημιουργοί θα μπορούν να προσθέσουν ένα κουίζ στην καρτέλα της κοινότητάς τους, όπου θα μπορούν να ρωτούν τους θεατές για κάτι που συζήτησαν σε ένα βίντεο. Μια beta έκδοση της λειτουργίας θα είναι διαθέσιμη τους επόμενους μήνες και όλοι οι δημιουργοί που έχουν την καρτέλα κοινότητα θα μπορούν να χρησιμοποιούν Κουίζ τον επόμενο χρόνο.
Εκτός από αυτές τις δυνατότητες, το YouTube ανακοίνωσε ένα νέο ενσωματωμένο πρόγραμμα αναπαραγωγής για εκπαιδευτικές εφαρμογές. Η εταιρεία λέει ότι το Player for Education παραλείπει πιθανούς περισπασμούς, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων, προτάσεων και εξωτερικών συνδέσμων. Πρόσθεσε ότι το πρόγραμμα αναπαραγωγής βελτιώνει αυτό που χρησιμοποιείται στο Google Classroom για να προσφέρει “μια ακόμα καλύτερη εμπειρία YouTube.” Στην αρχή, εταιρείες edtech των ΗΠΑ όπως το EDpuzzle, το Purdue University και το Purdue Global θα χρησιμοποιήσουν τη συσκευή αναπαραγωγής.