Οι χρήστες δεν αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο των συστάσεων του YouTube και έχουν δίκιο, σύμφωνα με νέα έρευνα της Mozilla.
Το να πατήσετε ένα κουμπί “δεν μου αρέσει” ή “δεν ενδιαφέρομαι” δεν θα εμποδίσει απαραίτητα τον αλγόριθμο του YouTube να προτείνει στους χρήστες ανεπιθύμητο περιεχόμενο, όπως παραπληροφόρηση ή βίαια βίντεο. Στην πραγματικότητα, τα εργαλεία ελέγχου των χρηστών αποτυγχάνουν τις περισσότερες φορές, αποκαλύπτει η έρευνα της Mozilla.
Η Mozilla είπε ότι τα εργαλεία ελέγχου του Youtube είχαν «αμελητέο» αντίκτυπο στην αποτροπή ανεπιθύμητων συστάσεων. Μόνο λιγότεροι από τους μισούς αποτράπηκαν σε περιπτώσεις που οι χρήστες στράφηκαν στο YouTube για να εξαλείψουν ανεπιθύμητο περιεχόμενο.
«Το YouTube συνεχίζει να προτείνει βίντεο που οι άνθρωποι έχουν δηλώσει ξεκάθαρα ότι δεν θέλουν να δουν, συμπεριλαμβανομένων πλάνα πολέμου και φρικιαστικών κλιπ τρόμου», δήλωσε ο Jesse McCrosky, επιστήμονας δεδομένων στη Mozilla.
Είπε ότι οι χρήστες ήταν «στο έλεος» του αλγόριθμου συστάσεων του YouTube. Πολλοί υποψιάζονταν ότι αυτό συνέβαινε από παλιά, σύμφωνα με μια συνοδευτική έρευνα που δημοσίευσε η Mozilla ως μέρος των ευρημάτων της έρευνας.
Συνολικά το 62,3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πιστεύει ότι τα εργαλεία ελέγχου του YouTube δεν έκαναν τίποτα για να αλλάξουν τις συστάσεις τους ή ότι είχαν μικτά αποτελέσματα.
«Μάθαμε ότι οι άνθρωποι δεν πιστεύουν ότι τα στοιχεία ελέγχου χρήστη του YouTube είναι αποτελεσματικά εργαλεία για τη διαχείριση του περιεχομένου που βλέπουν. Η έρευνά μας επικυρώνει αυτές τις εμπειρίες», δήλωσε η Becca Ricks, ανώτερη ερευνήτρια στη Mozilla.
Τα ευρήματα λένε ότι είναι «ιδιαίτερα ανησυχητικό» το γεγονός ότι το YouTube προωθεί περιεχόμενο που παραβιάζει τις δικές του οδηγίες της κοινότητας για παραπληροφόρηση, βία, ρητορική μίσους και ανεπιθύμητο περιεχόμενο.
Ανέκδοτες περιπτώσεις που αναφέρονται στην έρευνα περιλαμβάνουν έναν χρήστη που ζήτησε από το YouTube να σταματήσει να προτείνει πλάνα πολέμου από την Ουκρανία – απλώς για να του προσφερθεί ακόμη πιο φρικιαστικό περιεχόμενο λίγο αργότερα.
Η Mozilla, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός πίσω από το πρόγραμμα περιήγησης Firefox, λέει ότι εναπόκειται αποκλειστικά στο YouTube να διορθώσει το πρόβλημα. Λέει ότι το YouTube, ο δεύτερος ιστότοπος με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο, θα πρέπει να «βάλει τους ανθρώπους πίσω στη θέση του οδηγού» και να επιτρέπει στους χρήστες να διαμορφώσουν την εμπειρία τους στην πλατφόρμα.
Η έρευνα αφορούσε δεδομένα από περισσότερους από 20.000 συμμετέχοντες που χρησιμοποίησαν την επέκταση RegretsBrowser του Mozilla. Λίγο περισσότεροι από 2.700 από αυτούς συμμετείχαν στη συνοδευτική έρευνα. Η μελέτη περιελάμβανε επίσης δεδομένα από περισσότερα από 500 εκατομμύρια βίντεο στο YouTube.