Η εταιρεία αναλύσεων, Canalys, αναφέρει ότι οι αποστολές tablet παγκοσμίως έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδά τους το πρώτο τρίμηνο από την έναρξη της πανδημίας. Το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι αποστολές μειώθηκαν σε 31,7 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας πτώση 18% σε ετήσια βάση. Βραχυπρόθεσμα, η Canalys αναμένει ότι οι αποστολές θα κυμαίνονται γύρω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Μακροπρόθεσμα, η αγορά θα ανακάμψει λόγω των premium καταναλωτικών, εμπορικών και εκπαιδευτικών τμημάτων.
Η Canalys σημείωσε ότι οι αποστολές tablet τείνουν να πέφτουν μετά την περίοδο των διακοπών. Φέτος, ήταν πιο έντονο λόγω της κρίση κόστους ζωής χτυπώντας πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, υπάρχει μια διόρθωση που λαμβάνει χώρα μετά τη μεγάλη αύξηση της ζήτησης μέσω της πανδημίας, όταν η εργασία από το σπίτι έγινε δημοφιλής. Ανέφερε ότι οι εταιρείες αναβαθμονομούν τώρα τις προσδοκίες για πιο μέτρια ζήτηση.
Συζητώντας την απήχηση των tablet στην εκπαίδευση, Himani Mukka, Διευθυντής Έρευνας στην Canalys,είπε:
«Πέρα από τους καταναλωτές, οι πωλητές tablet θα δουν επίσης μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης από εμπορικές και εκπαιδευτικές εφαρμογές. Υπήρξε κάποια στασιμότητα στις προμήθειες από τις επιχειρήσεις και τον δημόσιο τομέα εν μέσω οικονομικών προκλήσεων, αλλά οι προϋπολογισμοί πρόκειται να επαναυλοποιηθούν. Η ζήτηση εκπαίδευσης στις ασιατικές αγορές θα είναι ένας μεγάλος μοχλός όγκου, ιδιαίτερα για συσκευές Android χαμηλής έως μεσαίας κατηγορίας».
Από τους πέντε κορυφαίους κατασκευαστές tablet, όλοι γνώρισαν ετήσια πτώση. Η εταιρεία που σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση ήταν η Lenovo στο -37,0%. Η εταιρεία με τη μικρότερη πτώση ήταν η Huawei στο -4,3%, αλλά αυτή ήταν η μικρότερη από τις πέντε κορυφαίες μάρκες στην αρχή. Οι ηγέτες της αγοράς, η Apple και η Samsung, είδαν ελαφρές αυξήσεις στο μερίδιο αγοράς τους από έτος σε έτος σε 38,9% και 21,2% αντίστοιχα.