H λύση τεχνητής νοημοσύνης Consumer Fraud Risk (CFR) της MasterCard έχει ξεκινήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το λογισμικό λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο και αποτρέπει πληρωμές-απάτες κάθε είδους.
Το CFR είναι πλέον διαθέσιμο σε πελάτες εννέα τραπεζών, συμπεριλαμβανομένων των Lloyds Bank, Halifax, Bank of Scotland, NatWest, Monzo και TSB. Η ανακοίνωση δεν ανέφερε τις άλλες τράπεζες που συμπεριλήφθηκαν, αλλά ήταν πιθανό να είναι μικρότερες τράπεζες.
Εξηγώντας πώς λειτουργεί η λύση, η Mastercard είπε:
«Οι οργανωμένοι εγκληματίες μετακινούν «απατημένα» κεφάλαια μέσω μιας σειράς λογαριασμών «mule» για να τα συγκαλύψουν. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, τα τελευταία πέντε χρόνια η Mastercard συνεργάστηκε με τράπεζες του Ηνωμένου Βασιλείου . Στόχος ήταν να παρακολουθήσει τη ροή των κεφαλαίων μέσω αυτών των λογαριασμών και στη συνέχεια να τους κλείσει».
«Με βάση τις πληροφορίες από αυτήν τη δραστηριότητα εντοπισμού και την επικάλυψή τους , η λύση AI της Mastercard παρέχει στις τράπεζες τις απαραίτητες πληροφορίες. Με αυτές μπορούν να παρέμβουν και διακόψουν μια πληρωμή πριν χαθούν χρήματα.”
Η TSB χρησιμοποιεί το εργαλείο Consumer Fraud Risk και τους τελευταίους τέσσερις μήνες αύξησε σημαντικά τον εντοπισμό απάτης. Πιστεύει ότι θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν 100 εκατομμύρια λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο εάν όλες οι τράπεζες αντικατοπτρίζουν τις επιδόσεις της.
Η Mastercard είπε ότι το εργαλείο Consumer Fraud Risk θα υιοθετηθεί από άλλες τράπεζες το 2023. Επίσης προσπαθεί να φέρει την τεχνολογία στις διεθνείς αγορές για να κλιμακώσει τη λύση και να την καταστήσει ακόμα πιο αποτελεσματική.
Αυτή η τεχνητή νοημοσύνη στοχεύει σε εκείνες τις περιπτώσεις όπου ένας πελάτης ξεπερνά όλες τις επιταγές της τράπεζας και στέλνει μόνος του τα χρήματα, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι υφίσταται απάτη. Εμποδίζοντας τους πελάτες να χάσουν χρήματα από απάτες, μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση και διατήρηση της εμπιστοσύνης των ανθρώπων .