Iταλικό μουσείο χρησιμοποιεί κάμερες για να μετρήσει την ελκυστικότητα της τέχνης.

Iταλικό μουσείο χρησιμοποιεί κάμερες για να μετρήσει την ελκυστικότητα της τέχνης.

Έχουμε δει την επαυξημένη πραγματικότητα να φέρνει την τέχνη στην υπέροχη ύπαιθρο, αλλά τα μουσεία της Ιταλίας χρησιμοποιούν τώρα κάμερες για να μετρήσουν την ελκυστικότητα των έργων ζωγραφικής. Ο οργανισμός της R&D της χώρας έχει αναπτύξει ένα νέο σύστημα που μπορεί να μετρήσει πόσο καιρό κοιτάζετε και πόσο κοντά φτάνετε σε ένα έργο τέχνης. Οι κάμερες της ENEA τοποθετούνται κοντά σε έργα τέχνης για να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τον αριθμό των παρατηρητών και τη συμπεριφορά τους καθώς κοιτάζουν τα κομμάτια. Οι συγκεντρωτικές πληροφορίες ορίζουν την «αξία έλξης» των έργων τέχνης, ανέφεραν οι ερευνητές στο Bloomberg.

Γενικότερα, το λεγόμενο σύστημα ShareArt θεωρείται ως τρόπος ενίσχυσης των επισκεπτών σε μουσεία και γκαλερί μετά από μια περίοδο κλειδωμάτων. Θα μπορούσε τελικά να χρησιμοποιηθεί για να δώσει μεγαλύτερη σημασία σε ορισμένα έργα σε μια συλλογή. Τα δεδομένα θα μπορούσαν επίσης να οδηγήσουν σε αλλαγές στη σταδιοποίηση ενός κομματιού, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο ανάβουν και τοποθετούνται πίνακες και γλυπτά σε σχέση μεταξύ τους.  

Αν και χρονολογείται από το 2016, μουσεία όπως το Istituzione Bologna Musei μόλις πρόσφατα άρχισαν να κυκλοφορούν το σύστημα ShareArt. Χάρη στην τεχνολογία, οι ερευνητές αποκτούν ήδη εκπληκτικές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και αλληλεπιδρούμε με την τέχνη. Διαπίστωσαν ότι ο μέσος χρόνος παρατήρησης έργων τέχνης είναι μόλις τέσσερα έως πέντε δευτερόλεπτα, με πολύ λίγα κομμάτια να προσελκύουν την προσοχή των επισκεπτών για περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα. Προσθέτουν ότι, εάν μειωθούν οι περιορισμοί της μάσκας, το σύστημα θα μπορεί να παρακολουθεί τις παρατηρήσεις του προσώπου χωρίς να διακυβεύεται το απόρρητο, επιτρέποντας στην ομάδα να παρακολουθεί και τις γνωστικές αντιδράσεις. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *