Στην Amazon επιβλήθηκε το μεγαλύτερο πρόστιμο που είχε επιβάλλει ποτέ η Ευρωπαϊκή Ένωση για την προστασία προσωπικών δεδομένων στην ΕΕ από τον παρατηρητή δεδομένων του Λουξεμβούργου. Το CNPD επέβαλε πρόστιμο στην εταιρεία 746 εκατομμύρια ευρώ (888 εκατομμύρια δολάρια) στις 16 Ιουλίου για παραβίαση των αυστηρών νόμων περί απορρήτου δεδομένων του μπλοκ, γνωστού ως GDPR. Η Amazon αποκάλυψε την απόφαση σε κατάθεση της SEC την Παρασκευή, στην οποία καταδίκασε την απόφαση ως αβάσιμη, προσθέτοντας ότι σκόπευε να υπερασπιστεί τον εαυτό της “σθεναρά σε αυτό το θέμα”.
«Δεν υπήρξε παραβίαση δεδομένων και κανένα στοιχείο πελάτη δεν έχει εκτεθεί σε κανένα τρίτο μέρος», δήλωσε ο Amazon στο Bloomberg. «Αυτά τα γεγονότα είναι αδιαμφισβήτητα. Διαφωνούμε έντονα με την απόφαση του CNPD. ” Πρόσθεσε ότι σκοπεύει να ασκήσει έφεση για την απόφαση. Η Amazon έχει την έδρα της στην ΕΕ στο Λουξεμβούργο, αναθέτοντας στον τοπικό ρυθμιστή δεδομένων να επιβλέπει τη συμμόρφωσή του.
Η ποινή είναι αποτέλεσμα μιας καταγγελίας του 2018 από τη γαλλική ομάδα δικαιωμάτων απορρήτου La Quadrature du Net, η οποία κατέθεσε πολυάριθμες αγωγές εναντίον εταιρειών Big Tech για λογαριασμό 12.000 ατόμων, λίγο μετά την καθιέρωση του GDPR εκείνο το έτος.
Μεταξύ αυτών ήταν μια υπόθεση που αφορούσε το λειτουργικό σύστημα της Google που οδήγησε τη γαλλική ρυθμιστική αρχή CNIL να χτυπήσει τον γίγαντα αναζήτησης με πρόστιμο 57 εκατομμυρίων δολαρίων τον Ιανουάριο του 2019 – το μεγαλύτερο πρόστιμο GDPR μέχρι σήμερα. Ο παρατηρητής αποφάνθηκε ότι η εταιρεία είχε παραβιάσει τον GDPR λόγω της αδυναμίας της να λάβει νόμιμη συγκατάθεση για τη συλλογή δεδομένων που σχετίζονται με τις πρακτικές στόχευσης διαφημίσεων.
Η ποινή ρεκόρ έρχεται εν μέσω αυξημένου ελέγχου της επιχείρησης της Amazon στην Ευρώπη. Η χρήση δεδομένων της βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της αντιμονοπωλιακής έρευνας της ΕΕ . Μετά από μια έρευνα ενός έτους, οι αξιωματούχοι τον Νοέμβριο κατέληξαν σε προκαταρκτική απόφαση ότι η Amazon είχε παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού χρησιμοποιώντας δεδομένα πωλητών τρίτων για να ενισχύσει τα δικά της προϊόντα. Ταυτόχρονα, ξεκίνησαν μια δεύτερη έρευνα σχετικά με την υποτιθέμενη προτιμησιακή μεταχείριση των προϊόντων της στον ιστότοπό της και των συνεργατών της.