Οι κωδικοί Quick Response, περισσότερο γνωστοί ως κωδικοί QR, δεν φάνηκαν ποτέ να χρησιμοποιούνται ευρέως εκτός Κίνας πριν από την πανδημία, αλλά τώρα που το σύστημα έχει υιοθετηθεί από ορισμένες βιομηχανίες, μπορεί να παραμείνουν τουλάχιστον αυτό φαίνεται να συμβαίνει στον τομέα των εστιατορίων σύμφωνα με ειδικούς του κλάδου που μιλούν CNBC.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα εστιατόρια που παρέμεναν ανοιχτά έπρεπε να διασφαλίζουν ότι οι άνθρωποι βρίσκονται σε επαρκή απόσταση μεταξύ τους και ότι οι επιφάνειες καθαρίζονται σωστά για να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης του COVID-19. Ένας τρόπος με τον οποίο τα εστιατόρια στις Ηνωμένες Πολιτείες και αλλού το αντιμετώπισαν αυτό ήταν η αντικατάσταση των μενού με ψηφιακά μενού προσβάσιμα μέσω ενός κωδικού QR που θα μπορούσε να σαρωθεί με ένα smartphone.
Η υπηρεσία συντόμευσης συνδέσμων Bitly είπε στο CNBC ότι είδε αύξηση κατά 750% στον αριθμό των λήψεων κώδικα QR από την αρχή της πανδημίας, γεγονός που δείχνει ότι περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται στην τεχνολογία κωδικού QR. Ο Ράλεϊ Χάρμπορ, Πρόεδρος της Bitly, δήλωσε στο CNBC ότι χρησιμοποιώντας ψηφιακά μενού, τα εστιατόρια μπορούν να ενημερώσουν πιο εύκολα τα μενού τους εάν η τιμή των αγαθών αλλάξει λόγω στοιχείων όπως ο πληθωρισμός, οι διακυμάνσεις των τιμών των τροφίμων και των βασικών προϊόντων και άλλες μεταβλητές. Η δυνατότητα μείωσης του κόστους για την εκτύπωση νέων μενού θα είναι ανακούφιση για τις επιχειρήσεις που έχουν συμπιεστεί λόγω του ιού.
Ενώ η ψηφιοποίηση των μενού είναι σίγουρα μια θετική αλλαγή – καθώς μειώνει επίσης τη χρήση χαρτιού – δεν θα είναι πανταχού παρόντα. Μεταξύ εκείνων που προσκολλώνται στους παλιούς τρόπους είναι εστιατόρια με καλό φαγητό που θέλουν να διατηρήσουν τις παραδοσιακές μεθόδους φαγητού. Ένα άλλο ζήτημα είναι ότι δεν έχουν όλοι την τεχνική ικανότητα ή τον εξοπλισμό για τη σάρωση κωδικών QR, οπότε τα μενού ενδέχεται να πρέπει να διατηρούνται για δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας.