Σε σημερινή ανάρτηση στο ιστολόγιο, ο Neal Mohan, επικεφαλής προϊόντων του YouTube, αναφέρθηκε στην προσέγγιση της πλατφόρμας για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα της. Αναφέρθηκε στο πόση παραπληροφόρηση επικρατεί σε «κάθε πτυχή της κοινωνίας, μερικές φορές διασπώντας τις κοινότητες με φουσκωτή ταχύτητα».
Δήλωσε ότι η πλατφόρμα καταργεί ενεργά περιεχόμενο που παραβιάζει τις οδηγίες της κοινότητάς της, αποκαλύπτοντας ότι περίπου δέκα εκατομμύρια βίντεο αφαιρούνται κάθε τρίμηνο και τα περισσότερα από αυτά τα βίντεο δεν φτάνουν καν τις δέκα προβολές.
Ο Mohan είπε ότι από δισεκατομμύρια βίντεο που υπάρχουν στο YouTube, μόνο περίπου 0,16 έως 0,18 τοις εκατό παραβιάζουν τις πολιτικές του. Για αναφορά, όλα αυτά τα βίντεο καταργούνται που ενθαρρύνουν ή κάνουν κακό σε πραγματικές λέξεις. Από το ξέσπασμα του COVID-19, το YouTube έχει αφαιρέσει περισσότερα από ένα εκατομμύριο βίντεο που σχετίζονται με το θέμα, τα οποία αφορούσαν κυρίως ψευδείς θεραπείες και ισχυρισμούς φάρσας.
Για να προσδιορίσει με σαφήνεια το κακό περιεχόμενο, το YouTube εξαρτάται από ένα σαφές σύνολο γεγονότων, τα οποία λαμβάνει από οργανισμούς υγείας όπως το CDC και ο ΠΟΥ όσον αφορά τον κορονοϊό. Σε άλλες περιπτώσεις, η παραπληροφόρηση είναι λιγότερο σαφής, καθώς δεν υπάρχει συχνά μια τέτοια κύρια πηγή που να μπορεί να προσδιορίσει τι είναι σωστό. Ο Mohan παρατήρησε ότι είναι πεποίθησή του να μην αφαιρέσει τέτοιο περιεχόμενο.
Ο Mohan αναφέρθηκε επίσης στις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ το 2020 · το YouTube επέτρεψε στα βίντεο σχετικά με τις ευρείες αξιώσεις απάτης να παραμείνουν μέχρι να πιστοποιηθούν τα αποτελέσματα των εκλογών από τα κράτη. Ωστόσο, συνέστησε το περιεχόμενο που έκρινε πιο αξιόπιστο στους θεατές. Έκτοτε, καταργήθηκαν χιλιάδες βίντεο που παραβιάζουν πολιτικές που αφορούν τις εκλογές. Πάνω από το 77 τοις εκατό των βίντεο αφαιρέθηκαν πριν φτάσουν τις 100 προβολές.