Οι πολιτικές παραπληροφόρησης του YouTube οδήγησαν σε λιγότερα παραπλανητικά βίντεο στο Facebook και στο Twitter

Οι πολιτικές παραπληροφόρησης του YouTube οδήγησαν σε λιγότερα παραπλανητικά βίντεο στο Facebook και στο Twitter

Νέα έρευνα διαπίστωσε ότι οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν από το YouTube για τον περιορισμό της παραπληροφόρησης είχαν σημαντικό αντίκτυπο στον αριθμό των ψευδών και παραπλανητικών βίντεο στο Facebook και στο Twitter. Τα ευρήματα προέρχονται από μια έκθεση ομάδας ερευνητών από το Κέντρο Κοινωνικών Μέσων και Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης  . Αμέσως μετά τις αμερικανικές εκλογές στις 3 Νοεμβρίου, οι ερευνητές κατέγραψαν μια δραματική αύξηση του αριθμού των βίντεο απάτης στο YouTube που κοινοποιήθηκαν στο Twitter. Εκείνο το μήνα, αυτά τα κλιπ αντιπροσώπευαν περίπου το ένα τρίτο όλων των βίντεο που σχετίζονται με τις εκλογές που κοινοποιήθηκαν στην πλατφόρμα.

Μετά τις 8 Δεκεμβρίου, την ημέρα που το YouTube είπε ότι θα αφαιρέσει βίντεο που ισχυρίζονταν ότι τα λάθη και η απάτη άλλαξαν το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, υπήρξε μια δραματική μείωση των παραπλανητικών εκλογικών ισχυρισμών στο Twitter. Εκείνη τη χρονική περίοδο, η αναλογία των βίντεο εκλογικής απάτης που κοινοποιήθηκαν στο Twitter από το YouTube μειώθηκε κάτω από το 20 %. Αυτή η αναλογία μειώθηκε ξανά μετά από την εξέγερση του Καπιτωλίου των ΗΠΑ, όταν το YouTube είπε ότι θα προειδοποιούσε σε οποιοδήποτε κανάλι που θα διαδίδει παραπληροφόρηση σχετικά με τα αποτελέσματα των εκλογών. Μέχρι τη στιγμή που ο Πρόεδρος Μπάιντεν ορκίστηκε στις 20 Ιανουαρίου, μόνο το 5 % όλων των βίντεο εκλογικής απάτης στο Twitter προέρχονταν από το YouTube.

Οι ερευνητές είδαν ότι η ίδια τάση εμφανίζεται στο Facebook. Πριν από την απόφαση πολιτικής του YouTube στις 8 Δεκεμβρίου, περίπου το 18 τοις εκατό όλων των βίντεο που κοινοποιήθηκαν στην πλατφόρμα σχετίζονται με θεωρίες εκλογικής απάτης. Μέχρι την ημέρα των εγκαινίων, ο αριθμός αυτός μειώθηκε στο 4 %. Για να συγκεντρώσουν τα ευρήματά τους, η ομάδα του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης συνέλεξε μια τυχαία δειγματοληψία του 10 τοις εκατό όλων των tweets κάθε μέρα και στη συνέχεια απομόνωσε αυτά που συνδέονταν με τα βίντεο του YouTube. Έκαναν το ίδιο στο Facebook χρησιμοποιώντας τοτης εταιρείας CrowdTangle εργαλείο.

Αν μη τι άλλο, τα ευρήματα τονίζουν τον υπερμεγέθη ρόλο που παίζει το YouTube στον τρόπο με τον οποίο μοιράζονται οι πληροφορίες στην τρέχουσα στιγμή. Ως η πιο πανταχού παρούσα πλατφόρμα βίντεο στο διαδίκτυο, η εταιρεία διαθέτει τεράστια δύναμη για να διαμορφώσει τον πολιτικό λόγο. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *