Το Facebook απαντά στην μαρτυρία της καταγγέλλουσας Frances Haugen προσπαθώντας να αλλάξει την αφήγηση για τη ρητορική μίσους. Ο αντιπρόεδρος της ακεραιότητας Guy Rosen δημοσίευσε μια υπεράσπιση των μέτρων κατά του μίσους του κοινωνικού δικτύου όπου υποστήριξε ότι η φθίνουσα προβολή της ρητορικής μίσους έχει μεγαλύτερη σημασία από την απλή ύπαρξη αυτού του περιεχομένου. Η «επικράτηση» (γνωστή και ως ορατότητα) μίσους στο Facebook έχει μειωθεί σχεδόν κατά 50 τοις εκατό τα τελευταία τρία τέταρτα στο 0,05 % του περιεχομένου που έχει προβληθεί, είπε ο Rosen, ή περίπου πέντε προβολές από κάθε 10.000.
Το στέλεχος υποστήριξε ότι ήταν “λάθος” να επικεντρωθεί στις καταργήσεις περιεχομένου ως τη μόνη μέτρηση. Υπήρχαν άλλοι τρόποι για να αντιμετωπιστεί το μίσος, είπε ο Ρόζεν, και το Facebook έπρεπε να έχει «αυτοπεποίθηση» πριν αφαιρέσει οποιοδήποτε υλικό. Αυτό σήμαινε λάθος από την πλευρά της προφύλαξης για την αποφυγή λανθασμένης κατάργησης περιεχομένου και περιορισμό της προσέγγισης χρηστών, ομάδων και σελίδων που πιθανότατα θα παραβιάζουν πολιτικές.
Υπάρχει ένας βαθμός αλήθειας εδώ. Το Facebook αντιμετωπίζει περιστασιακά προβλήματα επειδή επισημαίνει κατά λάθος περιεχόμενο ως ρητορική μίσους και ένα επιθετικό σύστημα αφαίρεσης μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω ατυχήματα. Ομοίως, το μίσος θα έχει περιορισμένο αντίκτυπο μόνο εάν λίγοι άνθρωποι δουν ποτέ μια δεδομένη ανάρτηση.
Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Facebook ασχολείται με κάποια περιστροφή. Η Haugen στην κατάθεσή της υποστήριξε ότι το Facebook μπορεί να πιάσει μόνο μια “πολύ μικρή μειοψηφία” προσβλητικού υλικού – αυτό εξακολουθεί να είναι ένα ζήτημα αν είναι αληθινό, ακόμη και αν μόνο ένα μικρό τμήμα των χρηστών βλέπει ποτέ το υλικό. Η απάντηση του Rosen δεν αγγίζει επίσης τους ισχυρισμούς του Haugen ότι το Facebook αντιστάθηκε στην εφαρμογή ασφαλέστερων αλγορίθμων και άλλων προσπαθειών για την ελαχιστοποίηση των μισητών και διχαστικών αλληλεπιδράσεων. Το Facebook μπορεί να κάνει σημαντικά βήματα στον περιορισμό του μίσους, αλλά αυτό δεν είναι το ζητούμενο του Haugen – είναι ότι η εταιρεία κοινωνικών μέσων δεν κάνει αρκετά.