To Instagram προσφέρει τώρα στους δημιουργούς χρήματα για να δημοσιεύουν Reels στην πλατφόρμα τους, με ορισμένους χρήστες να λαμβάνουν έως και 35.000 $. Η προσφορά έρχεται καθώς ο αντίπαλος TikTok συνεχίζει να μονοπωλεί την αγορά βίντεο σύντομης μορφής.
Η εταιρεία που ανήκει στο Meta ανακοίνωσε την αλλαγή νωρίτερα αυτό το έτος, αλλά η TechCrunch ανέφερε ότι επιτέλους άρχισε να κυκλοφορεί, με πολλούς δημιουργούς να αναφέρουν ότι είχαν προσεγγιστεί με προσφορές που κυμαίνονταν από $800 για τις αναρτήσεις τους, ενώ σε άλλους προσφέρθηκαν έως και 35.000 $ για συνολικά 58,31 εκατομμύρια προβολές σε ένα μήνα.
Η αγορά δημιουργών μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τη νέα σας πλατφόρμα μπορεί να φαίνεται έξυπνη ιδέα — ειδικά όταν ο ηγέτης της αγοράς έχει τόσο τεράστιο προβάδισμα. Ωστόσο, είναι απίθανο να είναι μια καλή μακροπρόθεσμη λύση. Η χρήση χρημάτων για να προσελκύσει δημιουργούς δεν θα λειτουργήσει εάν οι χρήστες δεν έρθουν οργανικά σε αρκετούς αριθμούς για να δικαιολογήσουν τη δαπάνη.
Το Instagram δεν είναι το μόνο που επιχειρεί αυτήν την τακτική. Το Snapchat, το Pinterest και το YouTube πληρώνουν τους δημιουργούς για να μοιράζονται σύντομα βίντεο και στις αντίστοιχες πλατφόρμες τους — αλλά υπάρχουν μόνο τόσοι πολλοί άνθρωποι που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν σύντομο περιεχόμενο βίντεο για να το κάνουν βιώσιμο. Οι ρωγμές σε αυτή τη στρατηγική έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται καθώς το Snapchat, το νωρίτερο που ξεκίνησε ένα πρόγραμμα επί πληρωμή, σταμάτησε να πληρώνει τους δημιουργούς με συνέπεια, αφού η εταιρεία άλλαξε το πρωτόκολλο πληρωμών της τον Ιούνιο — παρουσιάζοντας τη νέα δομή ως ένα πιο ισχυρό πακέτο.
Στην πράξη, οι πληρωμές είτε σταμάτησαν είτε έγιναν τυχαίες και σποραδικές στην καλύτερη περίπτωση για πολλούς. «Θέλω απλώς να μάθω γιατί δεν πληρώνομαι για τα βίντεό μου», παραπονέθηκε η Caren Babaknia, συμμετέχουσα στο Snapchat Spotlight στο CNBC φέτος, με πολλούς άλλους δημιουργούς να φεύγουν από την πλατφόρμα για πιο πράσινα λιβάδια.
Σύμφωνα με το TechCrunch, ένας εκπρόσωπος του Instagram μοιράστηκε τα εξής: «Συνεχίζουμε να δοκιμάζουμε τις πληρωμές καθώς διαθέτουμε σε περισσότερους δημιουργούς και αναμένουμε ότι θα έχουν διακυμάνσεις όσο ακόμη ξεκινάμε. Σχεδιάσαμε τα μπόνους έτσι ώστε να μπορούμε να βοηθήσουμε όσο περισσότερους δημιουργούς μπορούμε με τρόπο εφικτό και να αποφέρει σημαντικά κέρδη. Στόχος μας είναι τα μπόνους να γίνονται πιο εξατομικευμένα με την πάροδο του χρόνου». Όπως και με το Snapchat, οι δημιουργοί καλό θα ήταν να μην επηρεαστούν από την υπόσχεση πληρωμών στην πλατφόρμα ως μέρος μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής.