Το WhatsApp είναι μακράν η μεγαλύτερη υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων στην Ινδία. Χρησιμοποιείται από εκατομμύρια καθημερινά, όχι μόνο για να επικοινωνούν με φίλους και οικογένεια, αλλά και για παραγγελίες σε κοντινά παντοπωλεία, για επιχειρηματικές συναλλαγές, ομαδικές μελέτες και πολλά άλλα. Σε μια προσπάθεια να μετατρέψει την υπηρεσία σε κάτι περισσότερο από μια απλή πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων, το WhatsApp κυκλοφόρησε υποστήριξη πληρωμών peer-to-peer πέρυσι στη χώρα χρησιμοποιώντας την καθολική διεπαφή πληρωμών (UPI). Η εταιρεία κατάφερε να το κάνει αυτό μετά από σχεδόν δύο χρόνια εκτεταμένων δοκιμών κατά τις οποίες απέτυχε επανειλημμένα να λάβει την απαραίτητη έγκριση από ινδικούς ρυθμιστικούς φορείς. Παρά τη συγκατάθεσή του στα τέλη του 2020, η National Payments Corporation of India (NPCI) θα επιτρέψει στο WhatsApp να ενσωματώνει μόνο 20 εκατομμύρια χρήστες για την υπηρεσία πληρωμών της. Πάνω από ένα χρόνο αργότερα, αυτός ο περιορισμός τώρα διπλασιάζεται σε 40 εκατομμύρια.
Μια νέα αναφορά του αναφέρει ότι το WhatsApp ζήτησε από το NPCI να αφαιρέσει εντελώς το ανώτατο όριο. Ωστόσο, η ρυθμιστική αρχή υποτίθεται ότι επέτρεψε στην εταιρεία να διπλασιάσει τη βάση χρηστών της στα 40 εκατομμύρια. Λόγω του περιορισμού, το WhatsApp δεν έχει κυκλοφορήσει ή προωθήσει ευρέως την υπηρεσία πληρωμών του. Στην πραγματικότητα, δεν έχει φτάσει ακόμη το αρχικό όριο των 20 εκατομμυρίων χρηστών. Ωστόσο, ενώ το νέο ανώτατο όριο των 40 εκατομμυρίων χρηστών θα δώσει στην πλατφόρμα που ανήκει στη Meta λίγη ανάσα, εξακολουθεί να μην είναι αρκετό καθώς η υπηρεσία έχει πάνω από 500 εκατομμύρια πιθανούς χρήστες για το WhatsApp Pay στη χώρα.
Με βάση το UPI, το WhatsApp Pay καθιστά εξαιρετικά εύκολη την αποστολή ή τη λήψη χρημάτων από ένα άτομο μέσω μιας συνομιλίας WhatsApp. Επιδιώκει να εκμεταλλευτεί τη δημοτικότητά του και να καταγράψει ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας των ψηφιακών συναλλαγών της Ινδίας, η οποία αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς από τα τέλη του 2016. Το Google Pay, το Paytm και το PhonePe είναι επί του παρόντος οι τρεις μεγαλύτερες εφαρμογές UPI στην Ινδία. Ωστόσο, εάν το NPCI αφαιρούσε το καπάκι από το WhatsApp, θα ήταν μόνο θέμα χρόνου να το σπάσει η υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων στην πρώτη τριάδα.