H Google μηνύεται από πολλές πολιτείες στις ΗΠΑ για “εξαπάτηση και χειραγώγηση πελατών” ώστε να έχει πρόσβαση στα δεδομένα τοποθεσίας τους. Ο Γενικός Εισαγγελέας Karl A. Racine, μαζί με τρεις άλλους γενικούς εισαγγελείς, πρόσθεσε ότι η Google καθιστά επίσης σχεδόν αδύνατο για τους χρήστες να σταματήσουν την παρακολούθηση της τοποθεσίας τους. Οι άλλοι δικηγόροι σχεδιάζουν να υποβάλουν αγωγές στα δικά τους κρατικά δικαστήρια σε ένα δικομματικό.
Σύμφωνα με το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα (OAG), η Google εξαπατά συστηματικά τους καταναλωτές σχετικά με τον τρόπο παρακολούθησης και χρήσης των τοποθεσιών τους. Η εταιρεία έχει επίσης παραπλανήσει τους πελάτες να πιστεύουν ότι μπορούν να ελέγχουν ποιες πληροφορίες συλλέγει η Google για αυτούς, σε αντίθεση με την πραγματικότητα. Το OAG ισχυρίζεται ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει τρόπος οι καταναλωτές να εμποδίσουν την Google να συλλέγει, να αποθηκεύει και να επωφελείται από τα δεδομένα τοποθεσίας τους.
Ο Γενικός Εισαγγελέας Karl A. Racine είπε:
«Η Google οδήγησε ψευδώς τους καταναλωτές να πιστέψουν ότι η αλλαγή των ρυθμίσεων του λογαριασμού και της συσκευής τους θα επέτρεπε στους πελάτες να προστατεύουν το απόρρητό τους και να ελέγχουν ποια προσωπικά δεδομένα θα μπορούσε να έχει πρόσβαση η εταιρεία.
Η αλήθεια είναι ότι, αντίθετα με τις δηλώσεις της Google, συνεχίζει να παρακολουθεί συστηματικά τους πελάτες και να κερδίζει από τα δεδομένα των πελατών. Οι τολμηρές παραποιήσεις της Google αποτελούν σαφή παραβίαση του απορρήτου των καταναλωτών. Είμαι περήφανος που ηγούμαι αυτής της δικομματικής ομάδας γενικών εισαγγελέων που θα θεωρήσει την Google υπεύθυνη για την εξαπάτησή της.
Μέσω αυτής της αγωγής, θα θεωρήσουμε υπεύθυνη την Google και στη διαδικασία θα εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα προσωπικά τους δεδομένα —ιδιαίτερα ευαίσθητα δεδομένα σχετικά με τη φυσική τους τοποθεσία— συλλέγονται, αποθηκεύονται και δημιουργούν έσοδα. Αυτό το αποτέλεσμα της συλλογικής μας δράσης είναι ότι οι καταναλωτές, όχι η Google, θα καθορίσουν πώς χρησιμοποιούνται ή δεν χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους.”
Πολλά προϊόντα Google βασίζονται σε δεδομένα που λαμβάνονται από τους χρήστες για να λειτουργούν όπως λειτουργούν. Για παράδειγμα, οι Χάρτες Google βασίζονται σε δεδομένα ώστε οι χρήστες για να δείχνουν πόση κίνηση υπάρχει σε έναν δρόμο. Τα άλλα προϊόντα της Google, όπως η Αναζήτηση, το Gmail και το YouTube, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό από δεδομένα και η εταιρεία τα αναλύει για να δημιουργήσει λεπτομερή προφίλ χρηστών για να πουλήσει τελικά διαφημίσεις υψηλής στόχευσης.
Με αυτήν την αγωγή, η OAG επιδιώκει την έκδοση διαταγής για να εμποδίσει την Google να διαπράξει τέτοιες “παραπλανητικές και παράνομες πρακτικές”.