Με την κατάργηση των cookie τρίτων στον ορίζοντα, οι διαφημιστές και οι εταιρίες διαφήμισης του Διαδικτύου προσπαθούν να βρουν καλύτερους τρόπους για την εξυπηρέτηση των χρηστών σχετικών διαφημίσεων. Η Google κυκλοφόρησε το Privacy Sandbox της το 2019 για να αναζητήσει κατάλληλες εναλλακτικές λύσεις, ανακοινώνοντας το FLoC (ή Ομοσπονδιακή Μάθηση Κοορτών) πέρυσι. Το σχέδιο για την κυκλοφορία του FLoC καθυστέρησε και το Privacy Sandbox αντιμετώπισε ρυθμιστικό έλεγχο στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Σήμερα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει μια νέα προσέγγιση που ονομάζεται Topics API, η οποία θα αντικαταστήσει το FLoC.
Το Topics API βασίζεται στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome για να προσδιορίσει μια λίστα με τα πέντε κορυφαία θέματα για τα οποία ενδιαφέρεται ένας χρήστης, με βάση το ιστορικό περιήγησής του. Θα καθορίσει ποια είναι τα θέματα συγκρίνοντας γνωστούς ιστότοπους (που επισκέπτεστε) με μια λίστα με περίπου 350 θέματα που προέρχονται από το Interactive Advertising Bureau και τα δεδομένα της Google. Στη συνέχεια, όταν οι συνεργαζόμενοι εκδότες γνωρίζουν ποια θέματα απασχολούν έναν θεατή, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Topics API για να κάνουν ping στο πρόγραμμα περιήγησης για αυτά τα δεδομένα και να προβάλλουν σχετικές διαφημίσεις με βάση αυτά.
Ας πούμε, για παράδειγμα, ότι έχετε επισκεφτεί πολλές τοποθεσίες για πεζοπορία ή άσκηση. Το Chrome θα τα μετρήσει στα κορυφαία ενδιαφέροντά σας για τη συγκεκριμένη εβδομάδα και θα τα μοιραστεί με τους εκδότες που συμμετέχουν, οι οποίοι στη συνέχεια θα μπορούν να σας εμφανίσουν διαφημίσεις, για παράδειγμα, για εξοπλισμό αθλητικού ή κάμπινγκ. Τα θέματα θα επιλέξουν έναν τομέα ενδιαφέροντος από καθεμία από τις τελευταίες τρεις εβδομάδες για κοινή χρήση με κάθε ιστότοπο και τους διαφημιστικούς συνεργάτες του. Η Google λέει ότι τα θέματα “διατηρούνται μόνο για τρεις εβδομάδες και τα παλιά θέματα διαγράφονται”. Τα δεδομένα και η επεξεργασία πραγματοποιούνται στη συσκευή σας “χωρίς τη συμμετοχή εξωτερικών διακομιστών, συμπεριλαμβανομένων των διακομιστών Google”.
Θα υπάρχουν επίσης επιλογές στο Chrome για τους χρήστες να βλέπουν τα θέματα που σας έχουν ανατεθεί, να αφαιρούν αυτά που δεν σας αρέσουν ή να απενεργοποιούν εντελώς τη λειτουργία. Προς το παρόν, δεδομένου ότι η Google μόλις ανακοίνωσε Θέματα και δεν έχει ξεκινήσει δοκιμές χρηστών, δεν έχει κοινοποιήσει εάν τα Θέματα θα είναι opt-in ή opt-out για τους χρήστες.
Η λίστα των θεμάτων είναι προκαθορισμένη και η Google λέει ότι “δεν θα περιλαμβάνει δυνητικά ευαίσθητες κατηγορίες, όπως το φύλο ή τη φυλή”. Αυτό θα πρέπει θεωρητικά να αποτρέψει το ανεπιθύμητο ιστορικό περιήγησης από το να υπολογίζεται και να εμφανίζεται στα ενδιαφέροντά σας.
Η Google στοχεύει στο τέλος του πρώτου τριμήνου φέτος για να ξεκινήσει τη δοκιμή της και μετά τη δημοσίευση της επεξήγησης για το πώς αναμένει να χρησιμοποιήσει το Topics API σήμερα, θα δεχτεί σχόλια από συνεργάτες, ομάδες συμφερόντων και ρυθμιστικές αρχές. Με βάση αυτό, η εταιρεία μπορεί να προσαρμόσει το Topics API πριν από την πρώτη της δοκιμή και, αν όλα πάνε καλά, θα μπορούσε να κυκλοφορήσει τη λειτουργία μέχρι το τρίτο τρίμηνο του έτους.