Εάν παίζετε παιχνίδια παλαιού τύπου στον υπολογιστή σας Windows, θα χαρείτε να γνωρίζετε ότι η Microsoft έχει προγραμματίσει ορισμένες βελτιστοποιήσεις για αυτά, ειδικά αν τα εκτελείτε σε windowed τρόπος. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι Insiders στις πρόσφατες εκδόσεις Dev Channel μπορούν πλέον να επωφεληθούν από αυτές τις δυνατότητες.
Ουσιαστικά, πολλά παλιά παιχνίδια χρησιμοποιούν το μοντέλο παρουσίασης “legacy-blt” για να αποδώσουν καρέ στην οθόνη σας. Παρόλο που το DirectX 12 (DX12) εκμεταλλεύεται ήδη μια νέα λειτουργία παρουσίασης που ονομάζεται “flip-model”, η Microsoft κυκλοφορεί τώρα αυτή τη βελτίωση και στα παιχνίδια DX10 και DX11. Η μετεγκατάσταση θα βελτιώσει τον λανθάνοντα χρόνο και θα ανοίξει επίσης την πόρτα για περαιτέρω βελτιώσεις όπως το Auto HDR και το Variable Refresh Rate (VRR).
Η αλλαγή επηρεάζει κυρίως τα παλιά παιχνίδια DX10 και DX11 που εκτελούνται σε λειτουργία Παράθυρο και χωρίς περίγραμμα. Τα σύγχρονα παιχνίδια που χρησιμοποιούν DX12 επωφελούνται ήδη από αυτό. Τούτου λεχθέντος, η Microsoft έχει προειδοποιήσει ότι:
Όταν το παιχνίδι σας έχει ρυθμιστεί ώστε να μην χρησιμοποιεί v-sync, αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ένα νέο πλαίσιο να είναι έτοιμο πριν εμφανιστεί το προηγούμενο πλαίσιο. Σε υψηλούς ρυθμούς καρέ, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σκίσιμο οθόνης όταν είναι ενεργοποιημένη αυτή η δυνατότητα. Για να αποφύγετε προβλήματα στο παιχνίδι σας, μπορείτε να φροντίσετε να διαμορφώσετε τον ρυθμό καρέ του παιχνιδιού ώστε να ταιριάζει με τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης της οθόνης σας. Μια άλλη επιλογή είναι να ενεργοποιήσετε το v-sync στο παιχνίδι σας, το οποίο βρίσκεται συχνά στις ρυθμίσεις του παιχνιδιού. Εάν καμία από αυτές τις επιλογές δεν λειτουργεί για την εμπειρία παιχνιδιού σας, μπορείτε να εξαιρεθείτε από αυτήν τη δυνατότητα και οι οδηγίες για το πώς να το κάνετε αυτό εξηγούνται παρακάτω. Ένας άλλος τρόπος αντιμετώπισης του tearing είναι χρησιμοποιώντας μια οθόνη VRR που μπορεί να εκμεταλλευτεί τη χαμηλότερη καθυστέρηση. Ωστόσο, σημειώστε ότι το σκίσιμο εξακολουθεί να είναι δυνατό εάν υπερβείτε τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης.
Η Microsoft λέει ότι η δυνατότητα είναι διαθέσιμη στο Windows 11 Dev Channel build 22545 ή νεότερη έκδοση, πράγμα που σημαίνει ότι οι χρήστες στο build 22557, που μόλις κυκλοφόρησε χθες, μπορούν να την εκμεταλλευτούν.
Μπορείτε να μεταβείτε στην ανάρτηση ιστολογίου της Microsoft εδώ για να μάθετε πώς μπορείτε να ενεργοποιήσετε τις βελτιστοποιήσεις παγκοσμίως ή για συγκεκριμένες εφαρμογές. Προς το παρόν δεν είναι σαφές πότε ή εάν αυτές οι βελτιστοποιήσεις θα κυκλοφορήσουν γενικά, τόσο στα Windows 10 όσο και στα Windows 11.