Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης υπόσχονται να ταρακουνήσουν τον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνοντας τις τιμές και βελτιώνοντας τις επιδόσεις και η Nissan θέλει να γίνει ένας από τους πρώτους που υιοθέτησαν. Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει τώρα να κυκλοφορήσει το πρώτο της EV με μπαταρίες εντελώς στερεάς κατάστασης μέχρι το οικονομικό έτος 2028 της εταιρείας. Για το σκοπό αυτό, μόλις αποκάλυψε μια πρωτότυπη μονάδα παραγωγής για αυτές τις μπαταρίες σε ένα ιαπωνικό ερευνητικό κέντρο και θα ανοίξει μια πιλοτική γραμμή παραγωγής στη Γιοκοχάμα το φορολογικό 2024.
Η απομάκρυνση από τις συμβατικές μπαταρίες αναμένεται ήδη να κάνει τα EV πολύ πιο προσιτά χάρη στη χρήση λιγότερο ακριβών υλικών. Η Nissan στοχεύει να μειώσει το κόστος των μπαταριών στερεάς κατάστασης στα 75 δολάρια ανά κιλοβατώρα το 2028 και στα 65 δολάρια στη συνέχεια. Τα ηλεκτρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κοστίζουν περίπου όσο τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο σε αυτές τις τιμές, είπε η Nissan.
Η τεχνολογία έχει και άλλα πλεονεκτήματα. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης φορτίζονται πιο γρήγορα και προσφέρουν περίπου διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από τις υπάρχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου, προσφέροντας δυνητικά μεγαλύτερη εμβέλεια, μειωμένο βάρος και μικρότερους χρόνους επαναφόρτισης. Αυτά, με τη σειρά τους, θα μπορούσαν να κάνουν τα EV πρακτικά για τους επίδοξους ιδιοκτήτες
H Nissan δεν είναι η μόνη μάρκα που δρομολογεί μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Η Toyota, για παράδειγμα, αναμένει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία σε υβριδικά οχήματα έως το 2025. Ωστόσο, αυτή είναι μια από τις πιο σαφείς και πιο φιλόδοξες στρατηγικές για την τεχνολογία. Υποδηλώνει επίσης ότι η ακόμα μικρή γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων θα επεκταθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, καθώς η ηλεκτροκίνηση γίνεται πρακτική για περισσότερα από τα προϊόντα της.