Η πρόληψη της κοινής χρήσης υλικού σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών (CSAM) έχει γίνει σημαντική προτεραιότητα για πολλές εταιρείες που εποπτεύουν τη ροή ψηφιακού περιεχομένου πρόσφατα. Φαίνεται τώρα ότι η πλατφόρμα κοινωνικών μέσων TikTok ερευνάται στις ΗΠΑ για την έλλειψη μετριοπάθειας σε αυτόν τον τομέα.
Οι Financial Times αναφέρουν ότι το TikTok είναι επί του παρόντος αντικείμενο έρευνας του Υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας (DHS) που διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η πλατφόρμα χειρίζεται το CSAM. Ομοίως, το Υπουργείο Δικαιοσύνης (DoJ) εξετάζει πώς μια συγκεκριμένη λειτουργία απορρήτου στο TikTok χρησιμοποιείται κατάχρηση από αρπακτικά.
Αν και το TikTok έχει 100.000 ανθρώπους συντονιστές παγκοσμίως, το DHS λέει ότι εξακολουθεί να είναι η πλατφόρμα επιλογής για τα αρπακτικά λόγω του νεότερου κοινού του. Κατά την περίοδο 2019-2021, οι έρευνες για υποθέσεις παιδικής εκμετάλλευσης που σχετίζονται με το TikTok αυξήθηκαν επίσης κατά επτά.
Το TikTok αναφέρεται ότι λέει:
Το TikTok έχει μηδενική ανοχή για υλικό σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών. Όταν διαπιστώνουμε οποιαδήποτε προσπάθεια ανάρτησης, απόκτησης ή διανομής [υλικού σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών], αφαιρούμε περιεχόμενο, αποκλείουμε λογαριασμούς και συσκευές, αναφέρουμε αμέσως στο NCMEC και συνεργαζόμαστε με τις αρχές επιβολής του νόμου, όπως απαιτείται.
Είμαστε βαθιά αφοσιωμένοι στην ασφάλεια και την ευημερία των ανηλίκων, γι’ αυτό ενσωματώνουμε την ασφάλεια των νέων στις πολιτικές μας, ενεργοποιούμε τις ρυθμίσεις απορρήτου και ασφάλειας από προεπιλογή σε λογαριασμούς εφήβων και περιορίζουμε τις λειτουργίες ανά ηλικία.
Όσον αφορά τη δυνατότητα απορρήτου που διερευνάται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, οι Financial Times λένε ότι είναι πιθανή η χρήση ιδιωτικών λογαριασμών για το εμπόριο CSAM με την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης μεταξύ αρπακτικών. Το παράνομο περιεχόμενο που αποκτήθηκε μεταφορτώνεται στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τη λειτουργία “Μόνο εγώ”, όπου είναι ορατό μόνο σε όσους έχουν συνδεθεί στο προφίλ.
Παρά όλα αυτά τα ζητήματα, το TikTok εξακολουθεί να τα πηγαίνει αρκετά καλά στον οικονομικό χώρο. Τα προβλεπόμενα έσοδα από διαφημίσεις για το 2022 είναι περισσότερα από το Twitter και το Snapchat μαζί. Μένει να δούμε πώς οι τελευταίες έρευνες θα επηρεάσουν τις δραστηριότητές της.