Οι υπάλληλοι του Apple Store που προσπαθούν να δημιουργήσουν σωματείο στη ναυαρχίδα της εταιρείας Grand Central Terminal στη Νέα Υόρκη θέλουν ο τεχνολογικός γίγαντας να πληρώνει τους εργαζόμενους τουλάχιστον 30 $ την ώρα. Σύμφωνα με το CNBC, η ομάδα που ηγείται της προσπάθειας, η Fruit Stand Workers United, υπέβαλε το αίτημα τη Δευτέρα σε μια ενημέρωση που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπό.
«Για την αμοιβή, επιδιώκουμε ένα ελάχιστο ποσό 30 $ για όλους τους εργαζομένους που βασίζεται στον ρόλο, τη θητεία και την απόδοση», δήλωσε η ομάδα. «Για οφέλη, επιδιώκουμε πιο ισχυρές αλλαγές, όπως αυξημένη αποζημίωση διδάκτρων, ταχύτερα δεδουλευμένα και περισσότερο χρόνο διακοπών και καλύτερες επιλογές συνταξιοδότησης, συμπεριλαμβανομένων υψηλότερων ποσοστών αντιστοιχίας για 401(k) και εγγραφής σε συνταξιοδοτικά προγράμματα».
Ως το πρώτο κατάστημα που αναφέρει την προσπάθεια συνδικαλισμού του Grand Central Terminal, η Apple πληρώνει τους υπαλλήλους λιανικής μεταξύ 17 $ και έως και 30 $ ανά ώρα, ανάλογα με τον ρόλο, την εμπειρία και την τοποθεσία τους. «Είμαστε τυχεροί που έχουμε απίστευτα μέλη της ομάδας λιανικής και εκτιμούμε βαθιά ό,τι φέρνουν στην Apple», δήλωσε η εταιρεία. «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να προσφέρουμε πολύ ισχυρές αποζημιώσεις και παροχές για τους εργαζομένους πλήρους και μερικής απασχόλησης, όπως υγειονομική περίθαλψη, αποζημίωση διδάκτρων, νέα γονική άδεια, οικογενειακή άδεια μετ’ αποδοχών, ετήσιες επιδοτήσεις αποθεμάτων και πολλά άλλα οφέλη».
Οι διοργανωτές με το Fruit Stand Workers United άρχισαν πρόσφατα να συλλέγουν υπογραφές από τους συναδέλφους τους. Εάν τουλάχιστον το 30 τοις εκατό από τους περίπου 270 επιλέξιμους υπαλλήλους στο κατάστημα εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τη σύσταση συνδικάτου, η ομάδα μπορεί να υποβάλει αίτηση στο Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων για τη διεξαγωγή εκλογών. Τουλάχιστον τρία άλλα καταστήματα επιχειρούν να σχηματίσουν ένα σωματείο, σύμφωνα με την The Post.
Στην αρχή του έτους, η Apple ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει πρόσθετα προνόμια σε όλους τους υπαλλήλους λιανικής της στις ΗΠΑ. Από τις 4 Απριλίου, οι διευρυμένες παροχές της εταιρείας περιλαμβάνουν αυξημένες ημέρες διακοπών και ασθενείας, γονική άδεια μετ’ αποδοχών και άλλα. Όπως πολλοί άλλοι λιανοπωλητές καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, η Apple πέρασε δύσκολα στην πρόσληψη και τη διατήρηση εργαζομένων πρώτης γραμμής. Την ίδια περίοδο, οι υπάλληλοι λιανικής της εταιρείας παραπονέθηκαν για δύσκολες συνθήκες εργασίας, συμπεριλαμβανομένων προβλημάτων με χαμηλές αμοιβές, αγχωτικού φόρτου εργασίας λόγω ελλείψεων προσωπικού και κακού ηθικού.