Αν και το αρχικό Edge ήταν ένα σταθερό πρόγραμμα περιήγησης με μοναδικά χαρακτηριστικά, καλή απόδοση και ανώτερες βελτιστοποιήσεις για υπολογιστές με οθόνες αφής, ο ιδιόκτητος κινητήρας του προκαλούσε κάθε είδους προβλήματα συμβατότητας. Εξαιτίας αυτού, το πρόγραμμα περιήγησης δυσκολεύτηκε να αποκτήσει έλξη και δεν ξεπέρασε ποτέ τις μονοψήφιες τιμές του μεριδίου αγοράς. Καθηλωμένη στον βρόχο “χωρίς χρήστες επειδή οι προγραμματιστές δεν υποστηρίζουν και οι προγραμματιστές δεν υποστηρίζουν επειδή δεν υπάρχουν χρήστες”, η Microsoft έβγαλε την πρίζα του αρχικού Edge το 2019.
Επτά χρόνια από την εισαγωγή του και περισσότερα από δύο χρόνια μετά τη μετάβαση στο Chromium, το Microsoft Edge επιτέλους σημειώνει αργή αλλά σταθερή πρόοδο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του StatCounter, το πρόγραμμα περιήγησης της Microsoft ξεπέρασε το όριο του 10% τον Απρίλιο του 2022.
Το StatCounter ισχυρίζεται ότι ο Microsoft Edge κατάφερε να κερδίσει 0,42 βαθμούς και να φτάσει το μαγικό 10,07%. Φυσικά, εξακολουθεί να απέχει πολύ από τον Chrome με το τεράστιο 66,64% (-0,65), αλλά αρκετό για να διεκδικήσει ο Edge τον τίτλο του “δεύτερου δημοφιλέστερου προγράμματος περιήγησης”.
Το Safari της Apple κατέχει την τρίτη θέση στην αγορά των προγραμμάτων περιήγησης για επιτραπέζιους υπολογιστές με μερίδιο 9,61% (+0,05) και ο Firefox είναι τέταρτος με 7,86% (+0,29).
- Google Chrome – 66,64% (-0,65)
- Microsoft Edge – 10,07% (+0,42)
- Apple Safari – 9,61% (+0,05)
- Mozilla Firefox – 7,86% (+0,29)
- Opera – 2,43% (-0,38)
Δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στο την αγορά του προγράμματος περιήγησης για κινητά. Το Chrome και το Safari κρατούν μαζί σχεδόν το 90%, και άλλοι κατασκευαστές σημείωσαν ελάχιστη έως καθόλου πρόοδο τον Απρίλιο του 2022.
- Google Chrome – 63,57% (-0,02)
- Apple Safari – 24,82% (-0,01)
- Samsung Internet – 4,90% (+0,00)
- Opera – 1,88% (+0,00)
- UC Browser – 1,41% (+0,00)