Η Microsoft έχει ανοίξει τον κώδικα για το 27χρονο πρόγραμμα 3D Movie Maker — και όλα αυτά χάρη σε κάποιον που ρώτησε στο Twitter. Ο Foone, του οποίου το προφίλ στο Twitter λέει ότι είναι «νεκρομάντης υλικού και λογισμικού», ζήτησε από τον τεχνολογικό γίγαντα τον πηγαίο κώδικα του προγράμματος, ώστε να μπορέσουν να το επεκτείνουν και να το επεκτείνουν. Η Microsoft δεν είναι κάτοχος του κινητήρα BRender στον οποίο λειτουργεί, κάτι που δυνητικά δημιούργησε πρόβλημα, αλλά αυτός που τον κατέχει είπε στον Foone ότι θα χαρεί να τον ανοίξει τον κώδικα, αν βρει ένα αντίγραφο. Ευτυχώς, κάποιος κράτησε ένα αντίγραφο του κινητήρα και η Microsoft μπόρεσε να αποδεσμεύσει τον κώδικα του προγράμματος στο σύνολό του.
Το 3D Movie Maker, το οποίο κυκλοφόρησε το 1995, δίνει στους χρήστες έναν εύκολο τρόπο δημιουργίας ταινιών τοποθετώντας χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων και στηρίγματα σε περιβάλλοντα που έχουν προκατασκευαστεί.H Foone σχεδιάζει να ενημερώσει το πρόγραμμα ώστε να μπορεί να τρέχει σε σύγχρονους υπολογιστές, καθώς και να προσθέσει λειτουργίες για να διευκολύνει την κοινή χρήση των βίντεο που προκύπτουν. “Περιμένω ότι θα αποκτήσω τη βασική εκσυγχρονισμένη έκδοση τον επόμενο μήνα έως μερικούς μήνες, ανάλογα με το πόσα προβλήματα αντιμετωπίζω”, είπαν .
Ο αρχικός πηγαίος κώδικας για το έργο είναι τώρα στο GitHub και διατίθεται υπό την άδεια του MIT ως ανοιχτού κώδικα. H μηχανή BRender του προγράμματος χρησιμοποιήθηκε επίσης για παιχνίδια όπως το Carmageddon 1 & 2, επομένως η κυκλοφορία του κώδικα θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε ενημερωμένες εκδόσεις από τους θαυμαστές που μπορούν να λειτουργούν πιο ομαλά σε σύγχρονους υπολογιστές.