Το Spotify κατάφερε να αναπτυχθεί παρά την εξέγερση υψηλού προφίλ για την υποστήριξή του στον αμφιλεγόμενο podcaster Joe Rogan και τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Ο γίγαντας του streaming δημοσίευσε σήμερα ενημερωμένα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2022, αποκαλύπτοντας ότι αυξήθηκε σε 422 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες. 182 εκατομμύρια από τα οποία πληρώνουν για το Premium, με τα σταθερά αποκλειστικά podcast του να έχουν μεγάλη κλήρωση και ένα στο οποίο το Spotify επενδύει συνεχώς. Η εταιρεία πρόσθεσε ότι τρία εκατομμύρια από αυτό το συνολικό αριθμό χρηστών μπορεί να έχουν προστεθεί ως συνέπεια ενός προβλήματος σύνδεσης , αλλά ακόμη και αν ληφθεί υπόψη αυτό, η ανάπτυξη ήταν ακόμα πάνω από τις προσδοκίες.
Στις αρχές του 2022, το Spotify διπλασιάστηκε για να υποστηρίξει τον Rogan, ο οποίος παίρνει τακτικά συνεντεύξεις από περιθωριακούς και ακροδεξιούς στην εκπομπή του. Αυτό περιελάμβανε τον Δρ Robert Malone, ο οποίος ισχυρίζεται ότι εφηύρε την τεχνολογία mRNA που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία εμβολίων COVID-19, έναν ισχυρισμό που διαψεύστηκε ευρέως από τους ανθρώπους που το έκαναν στην πραγματικότητα. Το επεισόδιο του Malone προκάλεσε μια καταγγελία από 270 επαγγελματίες υγείας που ζητούσαν από το Spotify να κάνει περισσότερα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σχετικά με τα εμβόλια. Ακολούθησαν καλλιτέχνες όπως ο Neil Young και Joni Mitchell, οι οποίοι απέσυραν τη μουσική τους από την υπηρεσία και η Brené Brown που διέκοψε το podcast της, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την άρνηση του Spotify να αφαιρέσει την παραπληροφόρηση. Η υπηρεσία είπε ότι δεν θα απορρίψει τον Rogan, αλλά τελικά είπε ότι θα προσθέσει μια συμβουλευτική ετικέτα περιεχομένου σε επεισόδια που επαναλαμβάνουν παραπληροφόρηση.
Λίγο αργότερα, και το Spotify ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει πλήρως τις υπηρεσίες του στη Ρωσία και θα κλείσει τα γραφεία του στην επικράτεια, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την εισβολή στην Ουκρανία. Ενώ το Spotify φέρεται να ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα στη Ρωσία, δεν συνέβαλε σημαντικά στα έσοδα της εταιρείας. Στα έγγραφα, το Spotify λέει ότι πιστεύει ότι έχασε 1,5 εκατομμύρια δωρεάν χρήστες και επιπλέον 600.000 που πλήρωναν για το Premium ως συνέπεια της αποκοπής της χώρας. Πρόσθεσε ότι αυτές οι απώλειες αντισταθμίστηκαν περισσότερο από την αυξανόμενη αύξηση των χρηστών στη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη.
Η εταιρεία ανέφερε επίσης ένα μικρό κέρδος 14 εκατομμυρίων ευρώ, παρά τα τεράστια ποσά που δαπανήθηκαν για την αγορά Chartable και Podsights, καθώς και (σύμφωνα με πληροφορίες) πέταξαν περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια στην FC Barcelona για τα δικαιώματα ονομασίας του διάσημου γηπέδουτης, Camp Nou.